Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 12 juli 2014

Sommar!

Det har varit så varmt att vi int har orkat göra nå! 
Och vi hade bestämt, ett cafe om dan....fniss.

Och int har jag fotat nått heller, annat än när vi var hem och klippte gräs, vattnade, tvättade och tvättade Kiba.
Men då tog jag det här
Dom har givetvis hunnit blomma ut, men jag brukar aldrig hinna se dom blomma överhuvudtaget. Nu har jag dom på bild iaf!

Som sagt...varmt...kring 23-28 grader. När det är svalare jublar vi! Det är kallt på natten däremot, Inatt bara +7. Så det var dagg i gräset när vi gick på promenad i morse. 

Kiba har hunnit ha ett anfall till, vilket var väntat men tråkigt. Mest tokigt var att jag hann aldrig se att hon försvann. Märkte på Yuki att nått var fel, då hade Kiba lagt sej i ett dike nedanför tomten. Mats bar upp henne och sen fick hon sova tills hon blev pigg igen.
I torsdags fick jag veta provsvaren på det vi tog i tisdags. Om vi blev klokare?? Varken vi eller veterinärerna blev nå klokare!
Det togs två leverprover, det ena var för långt det andra för högt
Två prover på vita blodkroppar, och dom var i obalans, det ena för lågt och det andra för högt! Så vi ska avvakta och se om hon får fler anfall och hur ofta. 
Det kan ju vara nått allvarligare än epilepsi oxå. Men det går int att se på proverna. Blir hon sämre, blir det nya prover och ultraljud av lever och njurar. Hittar dom inget kan det bli nytt foder och ev. medicin.
Så man går och passar på henne, varje gång hon går ifrån oss själv, tittar jag först på klockan för att ta tid, sen ser vars hon går. Yuki har nog oxå märkt att det är nått med kompisen, för hon kollar oxå.

Igår var vi och handlade på en ny affär i Burträsk, Saluhallen, köpte rökt fläsk, gott i värmen! Hoppas det kommer att gå bra för dom.

Idag får vi om allt går som det ska främmen. Barna kommer hit på middag! Och det är alltid trevligt!
Nä nu måst jag sluta ryggen skriker!!!
Byebye!

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Nu var det länge sen jag tittade in ho dig, du tycks ha lite händelserikt omkring dig, men att Yoki inte mår bra är mindre kul. Hade nog tänkt att jag skulle ta en tur till Hjoggis väntar nu bara att få besök av en elektriker så innan sommarn tar slut så...kanske ;)