Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 29 juli 2014

Ifjol hade jag bara shorts...

EN gång, tror jag. Fast jag tyckte inte vi hade så dåligt väder som alla påstod.
 I år
Vet jag int om jag varit ur mina shorts!
Man ska int klaga, fast att ha +30 och ibland över det på dagarna och när man ska i säng har man + 27 i sovrummet...
Det är jobbigt!
Vi har levt vårat liv  under våra UNDERBARA pilar!

Frukost, lunch och fika.
Hundarna har legat utslagna. Har hunnit läsa ut en bok och börjat på en annan. Nått mer ansträngande har det int blivit gjort.
Kiba passade på att knycka hängmattan när Mats för engångsskull lämnade den! Men både Kiba och husse har mått dåligt i värmen.

Så en kväll tog vi en tur till Skarviken och badade, ja int ja, jag badade bara benen! Men resten av familjen.


Det var längesen det var så varmt i Burträsket! Och en vacker solnedgång fick jag oxå med :D

Men sen var det ju tillbaks till värmen här i stugan....

Har iaf varit på några loppisar, en del bra och en del rent usla. Som i förgår, fin annons i Norran, tre dagar skulle dom ha. Och när man kom dit, ja jag har mer i verkstan som jag kan loppa ut!! Så vi for till Skråmträsk Kvarn och fikade. Ett trevligt sommarfik, tror dom har eget bageri. Så det blev gofika, Hjortronkaka med grädde och en Lakritskaka med grädde. Där Lakritskakan vann överlägset!
Sen åkte vi till Åbyn Burträsk och gick på loppis hos Mats släkting. Där hittade jag jättefina kaffekoppar 6st/60kr, tror dom är rättså gamla iaf. Och så köpte vi ljusugnsbröd :D Int lika gott som det vi brukar ha här i byn, men he dug!
Och givetvis hade vi haft främmen!
Brorsan ringde på kvälln och sa: Int satt ni under pilen som ni sa!
jamen alltså....
Så dom tittade förbi igår afton, på kaffe i dom nya kopparna. 

Ja sen så har jag ju lyckats bli getingstucken oxå. Och fasen vad det kliar NU! Ja Mats råkde ju oxå få ett stick när han skulle "rädda" mej. Jag sprang runt och försökte få tag i uslingen så jag kunde strypa den låååångsamt!!!

Sen fick Mats ta MC och hasta till stan och hämta hydrokortison. Vi satt länge under pilen, med var sin kylklamp inlindad i en handduk och planerade hemska mord! Det blev tillslut RADAR! Dom där getingarna har sin inflygning precis framför våran ytterdörr. Och dom har aldrig brytt sej i att vi gått där och vi har aldrig bråkar med dom, men....nu är det krig!

Sen så har det flugit in en Duvhök i grannens fönster. Och den mådde inte så bra efter det. Vi försökte ringa till polisen med dom har tydligen gått på semester, för ingen svarade så vi gav upp. Den blev nog mat åt nån räv.
Ja på tal om djur, vi hittade ju grannens katt död på tomten. Fast då visste vi ju inte vilken grannen som rådde om den. Så det blev ett lite detektivarbete att hitta rätt, så tillslut fick vi tag i rätt granne så dom fick ta hand om den.

Nu hoppas jag att det inte händer fler tråkigheter!
I afton ska vi iaf till en annan granne på middag, det blir trevligt. Tänk, bara att slippa laga till middag själv!!! Och ingen disk!!
Och int har jag blivit mormor än heller, men snart! :D
Nä nu ger jag upp! 
Tror att datorn lider av värmeslag, för det jag skriver kommer fram ett tag efter det jag skrivit det och det är int alla bokstäver som hänger med, så jag får hålla på och rätta!

Så nu ska jag BAKA!! För det är så svalt att det går göra det!
Byebye!

Inga kommentarer: