Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 18 augusti 2014

Börjar sjunga på sista versen

Tror jag i allafall.
Vi var hem till stan igår, klippte gräs och plockade in ca 1 liter svarta vinbär. Har inte fått så mycket på tre år tror jag!

Sen kom Birgit och Mats på besök. Hon en klasskompis till mej, han en klasskompis till Mats! Den andre Mats ska gräva åt oss i stan, ta bort pilroten och gammal jord, plus gräva för plattläggning.
Så vi hade grannråd i går, grannarna kom in oxå. Så under kaffe och en massa surr, tror jag vi kom fram till när, var och hur! :D Troligen blir det den 28/8 eller 5/9, så då bör vi ju vara hemma och tala om hur vi ska ha det!

Sen så känner jag ju att värken har satt igång, verkligen satt i gång! Jag är ingen trevlig person, pratar med sammanbitna tänder och morrar mest...
Sover som en kratta, har t o m lagt huvudet där fötterna ska vara. Vilket Kiba tycker är ojust, för där brukar hon ligga!
Men just nu värker höften och korsryggen så ini bomben!!!! Jag vet att det går över, eller rättare sagt lättar. Sommarns värme har gjort mej bortskämd!

Sen så...
när man sitter vid köksbordet och ser rönnbären gå från gröna bär till röda, då börjar man faktiskt längta hem, ÄVEN om det kommer att vara ett skitgöra att lägga platter och ha öppen matjord på gården, som efter ett tag ligger i hallen! :D

Börjat så smått att ta in pelargonerna. Funderar faktiskt på att ta hem en del som sitter ute. Kan sätta dom på baksidan....

Börjat torka fönster. Hade DU inte ont?! Japp, men jag blir tokig om jag int får göra nått! Och det blir inget mer idag, resten av dan ska jag vila....."sa hon som aldrig kan vara still"

Nått tråkigt är att våra grannar här i byn ska sälja och flytta till stan, det roliga är att vi kan träffas oftare och bjuda hit dom på sommarn!
Nått roligt var att Gita och Åke, andra grannar, kom objudna på kaffe!:D Vi pratar alltid varje sommar om att vi ska komma till varann, men..........
Vi ska gå dit innan vi flyttar till stan!

Nää nu ska jag äta lunch, uppstekt palt med hemgjord sylt!
Och ingen bejja än!
Byebye!

Inga kommentarer: