Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 11 augusti 2014

Känns som man börjar...

...Sjunga på sista versen.
Ja jag menar, vi kanske har börjat tänka på att flytta hem. 
Vi ska ju "påta" på en del där oxå. Gräva bort roten av pilen....undra om huset kommer att tippa??
Få dit en massa ny jord och lägga plattor under köksfönstret.
Men än är jag här!
Har börjat så smått att få in pelargonerna, tycker synd om dom, borde få sitta ute ett tag till, men bestämmer vi oss för att åka hem, vet jag ju int när vi kommer tillbaks. Det verkar alltid hända nått så vi int åker hit igen, som i fjol. När isvärlden härjade över hela gården och Kiba hade brutit klon.

Så därför är jag ute i god tid!

Igår var Emma hit på besök, bara hon och vovven, ingen bäja.
Och medan vi satt ute och fikade blev det ett herrans liv!
hm...va???
Jo, hängrännorna och stuprören visste int hur dom skulle flyga!
Nää
Dom här tranorna hade problem!
Det kom en flock på säkert 30-40 tranor från två håll, så dom korsade varandras flygväg, tror vi, det såg iaf ut så.
Den ena gruppen samlade ihop sej i v-formation och  
flög åt väster, medan den andra gruppen fick fnatt! Dom flög bara runt runt och skrek! Såg ut som dom hamnat på fel "charterresa" allihop!! :D Eller om dom var oense om vem som skulle leda flocken. Iaf snurrade dom runt, vidare åt väster dom oxå så småningom. 
Troligen fick dom inga bra uppåt vindar. Men det såg sjukt ut!

Hann med att plocka in lite hallon igår, fick hjälp av Mats, ca 1,8 liter, så nu har jag över 5liter, nä det har jag int Emma fick ju ta det vi plockat in. Men jag har iaf plockat över fem liter. Och det ser ut som om Björnbären är på gång! Få se om dom hinner innan frosten kommer.

Nää nu ska jag vila ryggen, den skriker som tranorna!
Byebye!

Inga kommentarer: