Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 6 augusti 2014

Redan augusti!

Vad hände?! Hur kunde det gå så fort? Eller kan det bero på värmen....
Vi har iaf tillbringat nästan all vår vakna tid under pilen och vi börjat tro att det är en annan tideräkning där.
Vi sätter oss där på förmiddan och sen är plötsligt klockan tre!!!

Samma sak hände igår. Min klasskamrat från grundskolan, Ann-Britt kom vid 11-tiden och sen var klockan över två! Hur det hände hade ingen av oss nån förklaring till. Fast vi pratade ju en hel del ;) Tur att hon kommer, hon friskar upp mitt minne från skoltiden som jag tydligen redan har arkiverat och ställt bort! Då sa hon att hon kanske mindes fel, men jag tyckte att det gjorde inget, för då har vi iaf samma minnen! :D

Mats fotade, ja int oss, utan en Sorgmantel som verkade vara väldigt förtjust i mina badshorts igår!

Jo, jag har ju för tusan badat! I måndags var det ju olidligt varmt, som det ju har varit hela sommarn, och klaga det vågar man ju int!
Först kom Emma och hälsade på, för hon höll på bli tokig hemma i Bureå. Hon går ju bara mellan väggarna och väntar på bäbisen, som verkar släkta på henne och int alls har bråttom till världen! Så vi satt under våran älskade pil hela dan. Och när hon åkt hem gjorde jag nått tokigt. Jag gick för att sträcka ut ryggen på sängen och somnade! Mats väckte mej och frågade om det var så bra att sova i +28 som det var i rummet. 
Jag mådde illa och hade huvudvärk, ville int äta, satt väl säkert nästan 45 min, på broaltan och funderade på livet...nja hur jag kunde vara så dum att överhuvudtaget lägga mej där!

Men efter makaroner och köttbullar kvicknade jag till och vi for till Skarviken och då hände det, jag badade, första gången i år och ett år sen sist, då det var i Frankrike! Vi mätte tempen på vattnet och det var ca +25 helt klart godkänt! :D Hundarna fick sej ett dopp oxå, men jag tror det tog tills morron innan Kiba var torr igen!!

Annars så har jag börjat med bärplockning. Har plockat in ca 2,7 liter hallon och fryst in, i små portionspåsar. Tycker det är lite för ohult att koka sylt på bären. Det blir ju bara ett kok då, sen är det slut. Få se hur mycket mer jag klarar av att plocka, ryggen värker, TROTS värmen!
Det är som tur var int så mycket mask i bären, så dom är lätt rensade! Alltid en fördel.

Sen har vi hunnit till Bureå och tapetserat i sovrummet hos Emma och Henrik.
Blev jättefint! Fast Mats jobbade på egen hand, så att säga, så vi fick leta reda på plåsterlådan och tejpa ihop ca 1 dm tvärs över handen. Lyckades på nått konstigt vis komma åt rakbladet.
Sen har vi varit till.....ANNBRITT!! jag har tappat namnet!!!
Iaf är det på det stället man äter superstora räkmackor! Konstigt men jag har alltid svårt att komma ihåg namnet på stället! Måste söka på nätet, det retar mej.....Café Kajutan!!! Nu funkar minnet...ett tag. Jag blandar alltid ihop det med Curjoviken.
Iaf fikade vi där och gick lite och tittade på loppisarna som fanns där. Hittade inget som jag ville ha, men två blomstöd gjorda av armeringsjärn med dekoration av glas. Vågar int sätta ut dom i år....vet helt enkelt int vars jag ska he dom.
Måste komma ihåg att fota det jag köpt på loppis. Tror värmen fått hjärnan att bryta ihop.

Mats har iaf börjat jobba, första dan kom han hem tidigare för han hade nästan +30 på kontoret! Igår jobbade han hemifrån, men idag skulle han visst upp till Boliden.

Nä nu ska jag vila ryggen, men int lägga mej i sovrummet!
Byebye!

hoppas att det nästa gång jag skriver har kommit en babybaby!! 

Inga kommentarer: