Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 25 augusti 2014

I väntan på...

...underverket hann man ju avverka en del böcker!

Vilken som var bäst? Ja det kan jag int riktigt svara på eftersom dom var så olika.
"Analfabeten" av Jonas Jonasson bjöd på ett verkligen roligt slut :D Nått som jag skulle vilja se! Annars så håller den vad den lovar, rolig!

"Min farmor hälsar...." av Fredrik Backman, var en lite luring! Höll på bli smått tokig på alla sagoberättelser, men den tok sej och som förra oken har den en sensmoral. ALLA är lika mycket värd hur man än är!
"Blodläge" av John Theorin gav mersmak! Har lite svårt för svenska deckare både i bokform och tv. Men den här gick inte att släppa och som tur är har han skrivit fler böcker!
Började på en bok om Greta Garbo, men efter första kapitlet hade jag ingen aning om vem som sagt vad, så den hamnar i bokhyllan.

Lika bra det för vi håller på att packa ihop för att flytta hem till stan. Där väntar grävning av framsidan. Antingen nu på fredag eller den 5/9. Då ska pilen, gräsmattan och planteringar bort och en stenläggning ska bli under fönstret och på gången. Och jag ser bara lera lera lera.....suck, men det blir bara när det är klart!

I helgen har det...ja jag tror att himlen öppnade sej! Framför allt igår, det kom nästan 40mm på sex timmar! Vi skulle till stan och hämta Robert, vi stod nästan still i bland. Tillslut ringde han och undrade vars vi var! Det vräkte ner så vi såg int vägen!
Tillslut kom vi fram, hämtade honom och drog iväg till Bureå. Han måst ju få se systersonen.
Tror han är en given barnfar, för Melker somnade! :D
Han kanske blir anlitad som barnvakt!

Jo...vi hade ju den årliga surisen på lördag. Tror alla var som chockade, för redan kl 21.00 började folk droppa av. Dessutom var det ovanligt lugnt. Det mest dramatiska som hände var att Mats fick ett getingstick i handen!
Vi började rentutav prata om att vi kanske började bli gamla, men det kom vi överens om att det var vi inte! Även om några snart går i pension.
Och jag provade äta suris...GUD så gott, men ack så dålig jag blev på natten. Så det blir till att lukta i burken hädanefter!
Synd....

Nä nu ska det intagas en kopp kaffe och sen vila!
Byebye!

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Kan du titta dig mätt på den där guldklimpen? Tillåt mig tvivla! Tänk att dessa regnskurar kommer så lokaltö vi fick bara lite duggregn men jag såg ju de otroligt mörka molnen i väster. Apropå mina otaliga besök, haha, i tanken alltså! En dryg vecka när jag hade ledigt från hantverkare skulle jag göra fikabesök hol folk men tror du nån var hemma? Nix! Å så långt som till er kom jag aldrig - i år - men hoppas ha kaffet innestående! Ha det gott, vi hörs och syns!