Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 3 november 2016

Jag är beroende....

Jo faktiskt...
Beroende av att ha årstider, och det verkar vara beroendeframkallande...
Hur jag vet det?

Jo, första gången jag märkte det var när vi var på skyltsöndag, för herrans många år sen, och folk gick omkring och käkade mjukglass, i regnet!!!
På skyltsöndag ska det vara kallt och man äter varmkorv och dricker glögg, basta!!
Jag blev lätt deprimerad...
Andra gången var också på "1800-talet". Vi var på husvagnssemester och det var sommar, juli, och vi hamnade plötsligt i september!! Alla träd, lövträd vi körde förbi hade fått gula löv! Och jag, eller min hjärna hamnade i höstmood...Att löven var gula berodde på att vi fått ovanligt lite vatten det året, med det brydde int min hjärna sej om!
Så jag hade höst från det vi kom hem till det blev höst...

Så jag har börjat för stå att jag är beroende av riktiga årstider och dom ska komma på rätt plats, så att säga!

Nu håller väl min hjärna....och jag på att ha vant oss. För växthuseffekten har satt en stor jäkla stock i årstidshjulet, för man vet aldrig vilken årstid det är när man drar upp rullgardin på morgonen!
Byebye!

Inga kommentarer: