Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 1 november 2016

November

November, och min månadstavla, visar regn och rusk.
Int långt därifrån. Mulet är det, och kallt.

Fick en minnes påminnelse på FB idag, alltså hur det var idag sen jag började använda FB.
Och det snöade idag, ifjol.
Det gör det int än, men det varnas för snökanoner och att det ska snöa flera dagar.
Det vill jag int! Int än...vi har beställt en bäddsoffa och den ska komma v. 
45-46
Och den ska köras till Skarviken, blir det mycket snö, kommer vi int ner till stugan! Så ingen snö än och hoppas soffan kommer när dom lovat!

Igår var det skötdag. Fick ha Melker hela dan, för förskolan hade stängt, planeringsdag eller nått. 
Busungen har kommit i "NEJ" åldern ;) Det var mycket nej, nej nej...men bakvänd psykologi funkar än så länge :D
Vi besökte bygget på andra sidan vägen och tittade på kranar och "gliko" traktor. Var på Blomsterlandet och köpte blommor och present till Emma som fyllde år. Sen sov han i 2½ timme, slut var han.
Sen kom alla barna hit och vi åt middag och åt tårta. Det är trevligt när alla är här samtidigt, men...då önskar jag ibland att jag hade diskmaskin eller större diskställ!!
Idag hade vi promislunch på Solbackens Cafe och Restaurang. Åkte buss dit och blev nått så ini vassen stressad för det stod på appen att den var 1 minut borta...och det gick då säkert över 5 min innan den kom! Trodde ett tag att jag skulle måsta ringa Mats!
Fast jag tror det är första gången jag blivit frågad om det skulle vara seniorbiljett, när jag köpt 10-kort!!! Givetvis ;) även om det är nått år kvar, men det sa jag int!
Har egentligen tyckt att man skulle få det när man är sjukpensionär, men har alltid fått svaret att det int är så. Måste kanske kolla i spegeln om jag blivit gammal!!!!!!!
Lunchen var trevlig, alltid trevligt att träffas och snacka skit. Maten var väl int så speciell. Ätit godare. Sen gick jag hem och det känns både i fötter och höft, så det blir vila.

Hade tänkt fortsätta med skåpstädning, men det är en dag imorgon oxå.

Så...byebye

Inga kommentarer: