Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 26 december 2010

Annandag Jul

En försenad jul hälsning och en god fortsättning får man väl önska!

Det är som när barna var små...man har int tid för annat än dom! Men nu går det iaf åt rätt håll! Yuki har börjat säga i från när hon vill ut....när hon kommer ihåg =D På eftermiddan tryter konsentrationen och vi kissar inne!

Julen har varit lugn. På julafton var det bara vi och dotra hemma. Sonen var i Piteå.
OCH det är nog nått man får vänja sej vid att det blir lite annars än man är van vid. Fast vi fick ju julklappar ändå!
Jag fick en ny datastol! Nu kan jag nästan sova i den!!! =D
En bra kudde att ha under benen när jag ska sova...i sängen alltså. Muffinsform, super bra! Nu ska jag göra Sussies Matmuffins!
Pannlappar med följde så jag int bränner mej när jag tar ut formen...för dom hörde väl till formen??? ;)
Stora bokstäver, ni vet som man sätter på väggen, "Carpe Diem"
En cd med Sarah Dawn Finer, hennes julskiva! Och nu höll jag på glömma nya muggunderlägg! Ja oxå choklad hehehe.....vi har ju gjort så lite före jul..hm en motionscykel kanske hade varit en ide!

Igår var farfars hit på middag. Det blir lite mera liv i luckan då. ;)
Vad vi däremot har gjort i julhelgen är....ingen julmat! Inga små köttbullar och prinskorvar, näää..
utan på julafton åt vi en...hm jag återkommer med namnet, det är iaf en rysk jättepirog gjord på lax,ris, svamp, lök och ägg, klädd med smördeg, ja det var nå mer oxå. Jätte gott! Och tur var att vi gjorde bara hälften, det skulle iaf ha räckt till hela familjen och blivit över!! =D

Igår blev det fläskfilé gryta med ugnsgratinerade grönsaker! Ja lite sill blev det ju förståss. Men Janssons som vi skulle göra, glömde vi bort! Så idag blir det rester den saken är klar!

Tråkigt är att jag har haft sönder min kamera!!!!! Och jag som skulle ta julkort av hundarna och skicka till uppfödarna, ja och ta julkort, och det har och är så vackert ute!!!
DJUPSUCK!!!
Det hände när vi var till stugan och skulle skotta snö....JAG stängde bildörrn och hade jackan OCH kameran emellan! JÄKLA KLANTSKALLE!!!!!!

NU vill jag ha en ny! NU!!!

Annars har det int hänt så mycket...

Just nu pratas det om att dra ner på Jysk och rean där....DÄR har dom inga kameror..... :(
Men vi sk ahämta Emma som har varit på fest hos kompisar först.

Byebye!

Inga kommentarer: