Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 6 december 2010

Tiden går...

...och redan andra advent!
Och smäll kallt igår -20 på morron, men bara -2 på afton! Snacka om ett jäkla värkväder!!
Har haft värk hela natten.... Och nu snöar det!
Ja man ska int klaga, vackert är det och det är kul att vi har snö till jul iaf....OM det nu int tvär töar bort allt, man får aldrig vara säker!
På hund fronten går det framåt!
Yuki försökte krypa upp i soffan bredvid Kiba, rena turen att Emma hann fota försöket! En halv sekund senare smet Kiba ner på golvet!
Nån ordning får det vara! Leka och uppfostra, men ligga...nä vet ni vad!

Men det är ett väldans bus både inne och ute! Hoppas inte grannarna blir tokiga! =D
Är det inte Kiba som drar igång leken, så är det Yuki ! Och min blombänk på baksidan, min stackars blombänk, jag undrar hur det ser ut! För dom kompis gräver efter nått tror jag...undra om det har sprungit råttor där? Kerry Blue terrier är ju råttjägare. Kanske skulle ha lämnat dom i stugan????

"Drottningen av Siba" fniss

Yuki har adopterat Emmas stora kudde, så den får hon nog aldrig igen! Vi köpte en korg åt Yuki men....varför ligga där när man kan ligga i högsätte och se ut över sina betjänter!!

Just nu ligger hon på golvet bredvid mej, så Kiba får lite lugn och ro.

Tur att det blev mildare! Har haft med båda vovvarna på långpromis och det går bra. Vad som strular lite det är maten. Båda två vill inte äta, vet inte om det är bara tjorv från deras sida eller om det är hundmaten. Får väl se om det blir bättre.

Annars på det mänskliga planet så, har ju Mats börjat jobba hemma som det heter. Måste säga att jag tycker han för det mesta är nån annanstans!!! =D Är det inte Sthlm så är det Göteborg, som nu. Eller jobb i Umeå, för det är ju int riktigt klart. Eller till Luleå, Norsjö..........
Och vi retas med honom! =D "Jo eftersom du jobbar hemma" hehehehe

Har börjat med julbak i helgen, fick hjälp av dotra! Jättebra! Dels är det kul att vara två som hjälps åt och det går fortare. Fast nu är hon tillbaks i Umeå igen nån vecka till. Fasen vad 4 veckors praktik gick fort!!
Ska försöka baka mer senare i veckan, ska iaf baka saffransbullar till helgen. Egentligen behövs det int så många sorter, risken finns att man får äta fikabröd till midsommar! Så i år ska jag...tror jag...hålla igen med baket.......optimist!!
Man måste ju fixa jiulklappar oxå.............................klapp klapp....
det blir svårare och svårare tycker jag. Jag vet ju int ens vad jag vill ha!! Lugn och ro kanske...

Vi blir iaf int så många på julafton. Robert ska vara hos tjejen i Piteå, hoppas dom tittar förbi nån gång under helgerna. Dom är i lägenhetsbytestankar.....spännande!

Julklappar ja..måst iaf börja med att komma mej ner på Schtaan!

Kanske nu på torsdag, ska ju ner och äta julbord med hantverk, då kanske. OM nu Robert tar sej hit och sköter "barna" ;-)

Byebye

1 kommentar:

japp sa...

Hallåj.. ja de verkar vara full rulle hos er me. Här går tiden så fort.. hinner ju knappt me.
Bara man får de viktigaste gjort så.. resten får nog vara.

Så bra de verkar gå för tjejerna.. härligt, en julkram till dom båda.

Trist me såna väderväxlingar för dej.. då du får sån värk.. usch. Hoppas de blir mer stabilt.

Min skallevärk höll i sig i
2dagar.. intekul, men nu är den borta iaf..skönt.
Tack för lyckönskan me vikten.. det går neråt, om än sakta.. de får nog ta sin lilla tid.. annars orkar man nog inte hålla igång, tror jag..jag ska inte ivra fram nåt.

Nepp.. bäst å gå ut me småttingarna.. Mario söker sig en bajsplats nu ser jag.. ha de bäst.. kraaaam Helén.