Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 24 maj 2011

Tisdag...blåsigt

I helgen som var då var det fint! Eller minns jag fel?
Iaf så packade vi bilen full med hundar, kläder, skor och dator, ja och Emma. Skjutsade ner henne till Umeå, praktiken är avklarad. Och det blev väldans tomt här hemma!
Samtidigt passade vi på att fira av brorsan som fyllt 70 i februari, men ingen av oss har ju varit frisk så vi kunnat träffas!! Men så i helgen då slog vi på stort!
Emma skötte vovvarna i sin lägenhet medans vi drog till Skeppsvik. Ett ställe nära havet, jättefint!
Herrgårdsmiddag, med hur mycket mat som helst!!!
Dit vill jag igen!
Men...dan förre, ja då trodde vi att det skulle bli höst igen!! Var ute och tränade Yuki med bilåkning och tog en tur ner till svärfars stuga, så dom skulle få bada.....HERRE GUD vad det blåste!! Vi höll inte på få upp bildörrn! Och stora vågor gick det på Burträsket, sånna som man ser på hösten. Ja så nå bada blev det int, utan det blev hem och kaffe!

Håller just nu på med att demolera Roberts rum....MOWHAAAAA!!! ÄNTLIGEN!!! Nu är det så gott som tomt. Mats ska börja med att måla taket, sen hoppas vi på att vi får en mattläggare som kommer och lägger in mattan...i år. Emmas rum är proppfullt med 5 garderober, 2 sängar och en massa annat, men man kommer sej tilll sängen iaf!

Just nu sitter jag och väntar på mina plantor från Hortogreens....det är spännande...hm...ifjol hamnade dom ju i på en annan gata, tur att hon kände igen vars planterna skulle! SÅ....vi får väl se om dom hamnar rätt den här gången.
Köpt lite Irisar, Dagliljor, Alunrot, Nävor och Stjärnflocka. Det mesta ska till stugan, men jag klurar på att sätta en Iris och en Daglilja här, vi får se.

Nää nu ska jag fixa lite lunch. Det blir ju inga problem, men vad ska jag äta till middag??? Mats är i Malå idag och i morgon, så jag ska äta själv. Inge roligt att bara göra mat åt sej själv, så det blir nog gröt, kanske provar din grötblandning Emma!
Byebye!

3 kommentarer:

Emma sa...

Hoppas gröten blev god!! :D du glömde väl inte blåbären?!

Carpe Diem. sa...

HAHAHAHA! Japp blåbären OCH gröten! När jag stod och kokade gröten kom jag på att jag lika fullt tog min gröt! Får väl testa igen! Kram

Pockethexan sa...

TAckar som frågar, jo det skulle skrivas för fullt här o jag började o jag började...ja så går det för mig jag har nog fler börjor än slut o såvar det där som hon författaren sa "att det bara är att fylla i mitten" HA! Hon e bra rolig hon Barbara Voors det finns inget "bara" när man skriver men en dag så SKA det gå, hoppas jag!

Kramis från en som inte har kommit över hur det gick med hockeyn i år el vad säger du är du nöjd med hur det slutade...<;p

PS:har du kollat in http://www.grot.se/ kanske något för nästa gräsänklingskväll...fikon o linfrön e en favo!DS