Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 5 december 2012

Vintern har kommit!

Och det med besked!
Det har varit snökaos här runt omkring...om man läser tidningen. Dom blev väl så glad över att ha nått annat att skriva om, än nedskärningar och arbetslöshet!

Fast, jo det har varit kaos på en del ställen. Från Skelleftehamn och nedåt kusten HAR det kommit massor! Mellan 60cm upptill en meter. Men här fick vi bara ca 30 cm, lös snö, lätt skottat, man får bara se upp så man int andas in för häftigt! =D

Jo och vi fick kallt oxå. Igår kväll hade vi -23,8...och jag sa till hundarna att är det så kallt i morrn får ni kissa inne! Vet int om dom förstod riktigt vad jag sa, men Kiba skulle absolut ut vid 4-tiden i morse!

Har försökt hitta julkänslan, men den måste vara nedpackad med julgran i förrådet! Försökt med ljus, vilket resulterade i ett astmaanfall, visserligen modell mindre, men otrevligt iaf. Har ju köpt två ljus från INGMAR, som inte skulle vara nån fara att använda om jag hade astma...jo pytt...
Har i två dagar försökt att härda ut, men det går inte! Har i o f s bara provat det ena ljuset, det heter "Linen" och luktar minst, men det skulle vara konstigt om jag tål det andra då!? Det luktar jättegott och det blir en frisk doft inne....men jag blir tät.
..skit..

Troligen är det inte bara stearin i ljuset, för jag brukar klara av doftljus.

Igår var promisgänget och åt lunch på Älvy, som ligger på andra sidan älven. Maten var väl så där, god, men jag tror aldrig jag ätit så TORR fisk! Undrar vars såsen tagit vägen? Fast sällskapet gjorde ju att det inte gjorde så mycket. =D Dom fortsätter några tisdagar till men jag bestämde mej för att göra jul.

Julstämning ja...försökt med julmusik oxå...
Har t o m börjat julbaka, men tappade sugen... Den brukar dyka upp vid Lucia, så vi får väl se. Det blir ju jul iaf.

Har isgranar på baksidan fönstret!
Och snöstjärnor på det andra.

Nä, ska ta mej en kaffetår, få se om man kommer i stämning för att börja med middag.
Byebye!

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Det var just tjutet som jag inte stod ut med och jag hoppas slippa höra det någonsin, därför föll jag för avstängningsfunktionen. Men om du inte kommer på tisdag får du försöka klara dig utan oss och ha det så gott du kan. Kram.