Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 4 februari 2013

En latdag idag

Måndag den 4/2

Latmåndag...
Värkmåndag...
Tvättmåndag...

VM i skidor och skidskytte kunde väl ha börjat idag?

Har varit skid-änka i helgen. Mats drog till Kittelfjäll med arbetskompisarna, för att åka slalom. Vilket han inte gjort sen 1850.... ;)

Så jag har haft kärt besök av dotra! Passade på att ta hjälp av henne och tvätta och klippa hundarna! DOM har sett ut som snöbollar nu några dagar när vi varit ute! OCH det blir inte torrt inne heller. Så nu är dom fina, halvfina...dom är fina runt huvudet, rumpan och tassarna, där i mellan ser dom ut som utegångsfår!

Vi passade oxå på att vara på Tupperware, hos Kerstin :D Hittade en kniv, som är lämpad att filéa fisk, skära leverpastej  med. Och Emma fick sej en hop med burkar!

Sen drog vi ner på schtaan, hämtade mina nya glasögon, spännande! Tänk jag behöver int kicka ÖVER glasögonen mer, om jag nu kommer ihåg det. Märker att jag gör det av gammal vana...Och vi köpte gofika, tyckte vi var värda det efter hundjobbet.

en lat Yuki

en lat Kiba

Tur vi har fler fotöljer och stor soffa!

Blev en två långpromisar oxå. Men igår var det nästan för kallt, -18, strålande sol. Kroppen hinner ju aldrig vänja sej vid kylan, för det hoppar ju fram och tillbaks. Jag vill hemskt gärna ha -10 och mer för då har jag mindre värk. Men det har vädergubbarna int förstått! Så från -18 till -2 ÄR värkvarning!!!

Så...igår kom då Mats hem. Hade haft himla kul, åkt slalom ätit go mat....OCH var DÖ LÄMMEN!!!! HAHAHAHHAHAHA!! Han visste int att han hade så många glömda muskler i benen! 

Tycker ju inte att vi har fått så mycket snö, på ett tag, men jag måste nog ut och rädda våran pil från att brytas sönder. Hur jag nu ska nå dit? 
Är det "blia" perioden vi hade förra veckan som är orsaken tro? Och nu ska det ju komma mer av den vita varan....
Skogen ser likadan ut
Vackert, men...

Undra om det finns plats i soffan nere? Tror det är dags för ryggvila...
Ska bara ta hand om tvätten och fylla på nästa.

Byebye!

Inga kommentarer: