Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 5 augusti 2013

Åter till verkligheten

Sommarn är slut och hösten börjar...
nja, int riktigt.
Men Mats har börjat jobba och snart börjar skolan, det är mörkt på kvällen, dimma ibland och dagg på morron...
Fast just nu är det strålande sol och +23, halvstorm...
Höst?
Nä int än. Än har vi många dagar kvar med sommar! Det har jag bestämt!

Vad som är ganska typiskt är, att under sommarn kommer jag mej inte för att skriva nått, fast det händer en massa. Och nu, ja nu minns jag int om det hände nått! Men det måste det ju ha gjort. För int har jag legat på sofflocket i ca 2 månader!

Vi har varit på loppissväng runt närområdet. Ja, Ånäset kanske int räknas dit...Int Överklinten heller. Jakten på tallrikar har ägt rum :D Det var ganska kul att göra kakfat, så ett litet lager av loppistallrikar har lagts upp. Alla var väl int så finna, men tillsammans med annat så kanske.
Vad som är roligt när man kör runt så där, är att man ser så mycket vackert! Vi har ett vackert landskap som vi kanske int alltid sätter värde på. Och att köra grusvägar där man int vet riktigt var man hamnar. Det skulle man göra varje år! När t o m vägen till Bygdsiljum...ja vi kom från motsatta hållet, kan bara säga det var vackert där.

Ja och nu har ju stora bärplockarsvängen börjat. Min rygg värker! Men man drabbas av nån konstig mani!
Det lyser ju rött överallt!
Fast dom är ju int så stora, men många, hallonen!
Har plockat varje förmiddag och eftermiddag sen fredag. Och det är så mycket att jag sovrar, det som ser dåligt ut kastar jag...hemska tanke!
Plockar inte mer än att det ryms på brickan, ska orka rensa oxå! En så där 3-4 dl åt gången. Blir kanske int så mycket, men ryggen får bestämma.

Imorrn ska Emma skjutsa Kiba och mej på jag höll på skriva akuten, nä veterinären, igen.
Hon började tokblöda en natt och jag trodde att nu är det kört, det blir till att operera IGEN! Men det var från munnen och det var inte lite. Kan bero på tandsten, men jag tror oxå att dom här två vovvarna har busat för hårt. För Kibas nedre framtänder är lösa, IGEN! Det har slutat blöda nu, men tandsten ska tas iaf. Och Emma ska få drabbas av bärplockningsmani! :D

Nä nu ska jag äta...skriva och laga mat är int den bästa kombinationen! Vidbränd potatis och mycket välstekt korv!

Byebye!

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Inte ska du klaga.....jag menar att du sällan skriver, jag får nästan inte ur mig en enda bokstav nu i sommar, kanske för mycket sommar i år. Liksom hallon - vi har trädgårdsdito i massor, det går bara inte låta bli ta reda på och mycket sylt blir det. Bra att ha till vinterns frukostfil! Hoppas det har gått bra med vovven och du vilat din rygg. Kram