Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 13 augusti 2013

Verkar bli en trött vecka...

Igår sov jag halva dan i rumssoffan. Gick bara inte hålla ögonen öppna!
Så givetvis somnade jag inte förre klockan två i natt!

Men jag verkar vara in i en värkperiod. Ont lite överallt och lite till! Och då blir jag trött. Och det är ju röten, DÅ brukar jag bli sämre, att det ska vara så svårt att minnas det varje år!!! Men hjärncellerna kanske har möglat bort....precis som ost...
Fast det har inte varit så farligt med fukten, man känner det på kex och hårdbröd. Ja och frukt. Men annars har det gått bra, vi har så kallt kylskåp, så vi klarar det mesta. Kanske ska göra plats åt mej där så kanske jag klarar mej från värk??

Idag har Umeå svämmat över...ja dom sa det på regionala. Dom har visst fått regn i natt. Här har det skurat till och från på morgonen, men vi har inte svämmat över! Hoppas att det kommer en del! 

Flyttade tre plantor igår och jisses vad torrt det är i backen! Konstigt att nått lever i rabatterna. Eftersom vi har egen brunn tillsammans med grannen, så kan vi ju inte vattna hur som helst. Vi har faktiskt lyckats tömma brunnen en sommar när det var torrt. Så därför spolar vi tunnorna fulla tidigt på våren, när det finns vatten. Plus att plantorna har fått lära sej att det vattnas inte varje dag/vecka/månad, just för att rötterna ska söka sej djupare för att hitta fukt. Men i år....ja det var då ingen fukt på 2 dm djup, snustorrt.

Och det är inte så konstigt, det har bara kommit ca 70 mm under hela sommarn. Ja det låter mycket, men de vattenpölar som blivit på vägen torkade upp under dan, pga sol och blåst. Idag har det droppat lite, men det är nog bara nån mm. Så det får gärna komma mer!!!

Solen har börjat lysa igenom.

En rabatt som har fått lite extra vatten nångång då och då, så Gullbollen blommar förfullt. Röllekan har blommat ut.

Sen.... hahahaha...så har jag ju hamnat i ett räddningsprojekt, igen.

Grannen ska gräva bort en sån här
(bild lånad från google)

"vill du ha den, annars snör jag den"
Och givetvis ville jag det. Herre gud man kan väl int bara snöra plantor! Måste givetvis rädda den! Så det blev till att gräva nya, jo nya rabatter för den är STOR! Får nog till tre rabatter! 
Så Mats handlar planteringsjord idag om han kommer ihåg, hundburen är då ur plockad ur bilen....
Det blir spännande. Ja int om jag får jorden utan om jag ska få den att överleva.

Nu måst jag nog inta ryggläge, sträckningen i rumpan vill inte ge sej, så det är nalta svårt att sitta länge! :D

Ska försöka att inte somna....ZZZzzz

Byebye!

Inga kommentarer: