Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 24 oktober 2013

Alltså nu har det börjat!

Vad?
JO den här jäkla perioden mellan, jo precis mellan, höst och vinter!
Jag älskar höst och jag älskar vinter, men...DEN här årstiden älskar jag inte!
Så det så!

Det regnar som spö i backen. Och visst när det är många plusgrader är det helt okej.
Men nu....
Det blir bläcksvart och det blir HALKIGT!!!
Vi har ju hunnit haft "förvinter" här med -10 grader. Och så började det här eländet! Regn och blötsnö. 
Igår var det en hinna av osynlig is på asfalten, vattenpölar och is i gräsmattan, så att gå vid sidan om gångvägen var lika farligt.
Man ser inte vars det ÄR is, man märker det!
Jo jag har halkat, som tur är inte ramlat. Stel i lårmuskler och rygg, jag har visst kvar muskler där än.

I morse var det lika jävligt!
Fast döm om min förvåning, när jag jag kom ut på gångvägen så var det grusat! 
Problemet var bara att gruset rullade på isen!

DJUPSUCK...

Jag hatar den här perioden av året, mest pga halkan.
Måtte nu all is smälta i regnet och hinna torka upp (önsketanke) så när det blir kallt igen inte blir halkigt.

Ska ut en gång till idag....

Ja, när jag nu "lix" gnäller.
Knölen på Kibas svans har gått sönder igen. Och nu är hon verkligen irriterad på svansen, så det blir väl till att ringa veterinären då...

Ärtsoppa till lunch, nått man får vara glad över iaf.
Byebye! 

Inga kommentarer: