Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 28 november 2010

1 Advent

Inte riktigt rätt tid för valpköp! Eller hur!?
Så mycket snö som det har kommit dom här dagarna, har Yuki inte sett och kallt oxå!
Men på baksidan huset har det varit lä, så där har hon fått bekanta sej med snön.
Under övervakning av Kiba!
Sen...somnar man i soffan utslagen!

Annars så...tycker väl Kiba att "Lilla syster" FORTFARANDE är otroligt hemsk! Men det går bättre dag för dag. Och det ÄR ju bara 4 dagar som har gått, det får jag påminna mej om! Man ska inte förvänta sej mirakel direkt. Kiba har ju varit ensam härskarinna i 4 år och plötsligt dyker det upp en till!! Klart man protesterar! Man matvägrar ett tag, vill ha valpfoder istället....problemet är bara att Kiba aldrig har tyckt om mat som är uppblött. Så det gick inte...lite fil i kanske, jo en gång dög det! Nu har jag...tror jag hittat lösningen, ris och leverpastej i torrfodret, då dög det!

Och det går faktiskt att ligga i soffan tillsammans, bara det lilla krypet inte ligger på samma sida. Ute går det bättre det har börjats busa lite....men vovvarna har nog förskräckligt kort minne, för när man kommer in igen så är det glömt! Då är det samma sak, gå undan, vill inte komma fram när man kallar på henne, Kiba alltså.
Men det håller på ändras tack o lov!

Igår fick vi en svansvift! Tänk vad lite kan göra en glad! =D
Ja...vi är nog mest orolig för Kiba, hur hon reagerar. Så vi kanske gör det värre än vad det egentligen är. Antagligen läser man in lite mänskliga känslor i hundarna.

Idag första advent har vi varit till stugan på råttjakt.
Yukis första biltur och stugbesök.
2 stycken möss hade fastnat i fällorna!! Så nu är det agnat för nästa helg...dom ska UT ur huset!!!!

Och Kiba och Yuki fick busa runt lite....så på hemfärden spydde Yuki! Kanske åksjuk, kall....

Vi for i af upp på Solbacken på Arkens Zoo och inhandlade ett täcke till Yuki, som både är varmt och regntätt. Hon ser ut som Stålmannen!!! =D Röd är den, och jag är rädd att om hon springer riktigt fort kommer hon att lyfta!! =D
En liten korg med kudde köpte vi, så kanske Kiba får igen sin plats! Och en hög bajspåsar!

Skidor hann jag int riktigt med att se skidor idag faktiskt. Det var tråkigt! Men jag vet att Kalla kom trea och att Danielsson oxå kom trea, så man får väl se Sporten i kväll.

Nää nu ska jag försöka se till att vi får stängt ute på baksidan med kompostgaller, så jag kan släppa ut båda vovvarna utan att dom rymmer i djupsnön!

Byebye!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. full rulle i valptider hos er förstår jag.
Hoppas de går bra me Kiba.. så hon börjar gilla lillan. men de går säkert superbra snart.
De får ju ta sin lilla tid...=)

Hoppas allt är bra i de västerbottniska urskogarna..=) önskar er en fin helg, jag jobbar..så jag har å göra i helgen =( kram på er å dogzen. Helén