Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 20 juni 2011

I stugan

Och tack och lov, så regnar det! Så nu har vi vattentunnorna fulla igen.
Det har varit så torrt, att min rabatt mitt på gården har helt torkat bort... BUHAU! Försökte hitta en bild av HUR den sett ut. Men glömde bort att jag nog har dom bilderna på servern och den får jag ju int kontakt med från stugan int! Ja det är iaf int mycket som överlevt.... Har satt penseér där nu få se om dom överlever.

Annars så sitter jag här och klappar händerna för mej själv...MYGG! Dom måste ha följt med hundarna in.
Just nu har dom, hundarna, en diskution om vem som är störst, bäst och vackrast. Dom vill vara ute och busa, men...dom är dyblöta! Och Yuki, ja hon är som Trasselsudd, minns ni han? En Afghanvalp som var prins, och älskade sophögar! En tecknad serie. Iaf så ser hon ut som Trasselsudd, full i pinnar, gräs och en och annat tallbarr! Och gnäller som om hon håller på att bli misshandlad när man ska försöka ta bort eländet! Och då kommer "storasyster" och skäller på mej??

Igår hann jag faktiskt plantera allt!! Hann med att göra en ny plantering oxå =D ½m x½m superstor...hehehe....satt lite skuggplantor där. Fick även ut mina pelargoner och snörde en del av dom på komposten! Dom har nog gjort sitt och det finns att köpa nya varje vår! På kvällen var jag totalt slut!

Annars, ja...givetvis har jag hört av Emma! =D Hon har t o m ringt hem två gånger! Hon har haft det toppen bra och lärt känna massor med nya människor från alla delar av världen. Och nu är det inte så länge innan hon kommer hem, på måndag ska Mats hämta henne i Umeå. =D

Nä nu ska jag ta mej en kopp kaffe och vila, har städat här i stugan. Tur att det är bara två rum och kök! Går lätt som en plätt!
Byebye!

Inga kommentarer: