Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 20 februari 2013

Egentligen

...har jag inget att skriva om.

Såg i Norran att Blomsterlandet gjorde reklam för vivor nu. Så då lägger jag in en av mina, som jag köpt nån vår för ett antal år sen och sen planterat ut. Och det blommar varje vår!
Fick lite vårkänslor i morse....SOL!
Det var sol när vi gick ut halv åtta i morse!
Däremot var det inte vårgrader, utan -16, men härligt!
Kiba protesterade och ville gå en låång promenad, runt Maxi, men mitt knä spökar fortfarande. 

Och nu är Mats sjuk, så det blir till att gå alla promenader. Vet int om det är nån maginfluensa eller om det är det han hade för 5-6 år sen. När han åkte in på lassa för inflammation i magen. Så vi går liksom och avvaktar, åka in eller inte.

Så jag märker att jag får orolig mage jag oxå! Först orolig för hunden, sen det här!

Kiba ja, hon är stygn fri nu och fick så mycket beröm av veterinärerna, att om hon förstått vad dom sa, skulle hon vara rent odräglig nu! =D

Men det blir speciallfoder resten av livet, inga frukter, rotsaker, grönsaker, bär eller ärtskidor! Stackars vovve! Hon kommer att sitta och vakta fröna jag sätter i vår, sitta och vänta på att ärtskidorna ska komma upp.
Fast...lite kommer hon att få, det tyckte veterinären oxå, men bara lite...

Igår var det promis träff på kyrkan. Det var mycket folk och kökspersonalen fick en liten härdsmälta!! =D Och jag höll inte på få min mat! Hade beställt en kyckling paj...och det visade sej att dom hade slut pajer, så dom fick fara och köpa! Jag sa, att så jäkla kinkig (ja jag svor ju int) att jag int kan ta nått annat. Dom måste ju komma och berätta/fråga om dom får problem!
Men det verkar vara äventyrligt att beställa paj!! ;)

I afton om allt går bra, kommer ungdomarna hit på middag. Har ju handlat en massa mat för i veckan. En del klarar sej, frysvaror, men grillad kycklig den måste nog ätas upp. Och jag kan int äta en hel själv. Kommer dom int får jag väl rensa och skära upp i bitar och frysa in. Fast jag skulle ju pröva en ny rätt med grillkyckling och penne....

Sen hade jag ju tänkt koka sylt i dag....och bären ja dom är fortfarande kvar i frysen. Får försöka i morrn.

Ja...det är väl bäst att sluta, jag hade ju int så mycket att skriva om ;)

Byebye!

Inga kommentarer: