Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 6 februari 2013

jaha...det var det,det...

Vadå?
AIK-affären, förståss. 
Jag blir alltid lika fundersam OCH misstänksam, när en tränare sparkas. Oavsett vilken sport det gäller. Nu är det väl så att det oftast är ishockeytränare som sparkas. För att dom inte får laget att göra mål och vinna....även om det är ju faktiskt HELA laget som ska jobba, tillsammans för att nå målet!

Och plötsligt...sparkas AIK tränaren! "Du får 40 minuter på dej att plocka ihop dina saker och gå"

Min första tanke, fast jag vill ju att AIK ska vinna....var: FY fan hoppas dom förlorar i år!!!! Fast det vill jag ju int...men hornen växte i pannan.

Men som alltid kommer det ju fram mer och mer om saken, allteftersom tidningarna skriver. Fast att sparka en bra tränare nu, bara för att ledningen ändå tänkt byta till hösten?? Eller för att han gått bakom ryggen och berättat för spelarna, före ledningen???

Så idag kom det fram att han "försökt" få med sej spelare till nya klubben. Och sånt får man visst inte prata om under pg säsong, ja jag vet inget om sånt. Men som sagt jag blir alltid misstänksam.....

Vilket som, så tycker jag, för man får väl tycka? Att han skulle ha varit kvar säsongen ut iaf. För jag tror inte att han skulle ha satt käppar i hjulet för AIK att vinna ett SM-guld! 

Det liknar lite som när det kommer en ny politiker i makten, då gräver tidningarna upp allt och inget!

Och jag har slutat tro på det mesta!

Fast visst finns det tränare som skulle sparkas! Sonen spelade handboll ett tag och den tränaren ja han skulle ha haft en redig spark i arslet! Sonen gjorde två mål och blev utskälld för att han inte passade till "den som tränarn" tyckte skulle göra mål. OCH det roliga i det hela var, att dom oftast förlorade varje match. Så man tycker ju att dom få mål dom fick skulle tränarn var glad över!

Nu har jag gnällt klart!
Byebye! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, den där tuppfäktningen kan man undra över, hur många bottnar kan det finnas, men "Borken" tar väl hem priset med sitt uttalande som gick ut på; Vad var det jag sa, SAIK skulle aldrig tagit AF. Helgardering som stänkte på alla.