Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 17 februari 2013

Skidsöndag

...givetvis framför tv:n, vad annars?
Nu när det är VM tider. 
Trött blir man, om int annat i ändan och i ögonen! =D

Medaljer har det varit sparsamt om, men jag tänker som så....det är OS nästa år och då kommer dom!

Ja sen har det varit lite stök och bök här hemma.
Förra fredagen blev det akutoperation av Kiba. Ja det där lätt ju hemskt....
Vi var till veterinären på torsdan och röntgade, såg då tre stenar i urinblåsan. Vilket ju förklarade att hon blött i flera veckor! Det bestämdes att vi skulle komma tillbaks nästa dag. Och "hundvakt" åt Yuki ordnades, sonen. Det började med att operationen  blev uppskjuten 1 timme, sen gick det int att spruta in sömnmedel, så det blev till att byta "arm". Sen tog det längre tid än det skulle att operera!Dom hittade BARA en sten, så dom fick spola och hålla på...stackars Kiba!
Vi fick hem en skakande nedsövd vovve, som först vid 2-tiden på natten vaknade till. Men hon gnällde och gnydde hela natten, och veta om hon hade ont eller om hon drömde var inte lätt. Men sen Mats hjälpt henne ut en sväng lugnade hon ner sej....ett tag. Så den natten blev det int mysche sova!

Så nu går hon på dietfoder, iaf tills vi får svar på vilken typ av sten det var. Inge bus och inge tigga go mat, hon lever ett hårt liv just nu! ;)

Och det har sett ut som Stockholms blodbad här utan för! Jag gick in till våra grannar och förklarade att vi inte hade misshandlat hundarna! =D

Nu har hon iaf slutat blöda och på måndag, i morrn, ska vi och ta stygnen.
jo och så var det, det här med tratten....

Den skulle visst sitta på jämt...hm den har vi lagt bort! Hon är så duktig och har aldrig ämnat till att slicka eller försöka få bort stygnen!

Så nu hoppas jag att jag kommer mej iväg till promenadgruppen på tisdag! Håller på längta!

Ja, så mycket mer har väl int hänt, mesta tiden har gått åt till att passa Kiba när hon ha velat ut, för det har varit bråttom! Nu har vi faktiskt fått sova 2 hela nätter! Ja jag har ju int sovit, men Kiba!

Pga blian så har jag ju fått mer värk och i knäet som jag redan har trasigt. 
Tror dom gamla gubbarna på kontoret har hittat åt nått papper där det står att, där ska jag ha ont! Och givetvis kollar dom inte datumet....Utan är skälla glada över att ha hittat nått att göra!! >:(
Att det var flera år sen olyckan hände, det skiter dom i!

Nä nu ska jag dricka kaffe och se på lite sport!
Byebye!

Inga kommentarer: