Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 15 juli 2008

Hemma igen.....
















....och gissa vad? Det regnar...ahahahahhahaha! Vi kom hem igår kväll kring åtta tiden. OCH jag började direkt klaga i värmen! Var liksom int klädd för +18! Men det är ju skönt med värme, det ska jag ju int förneka. Var jäkligt trött igår när vi kom hem, så jag vet int vars jag har ställt skorna?!? Hoppas dom kommer fram innan vi far till stugan i kväll.





Bilden är från Botaniska trädgården...hm kanske int den bästa, men det växte massor med solrosor på flera ställen i parken. Isläningarna är väldigt rädda om ALLT som växer, allt från ogräs till plantor! Överallt stog det skyltar som talade om att man inte fick gå på mossan, det är det första som börjar växa på lavastenarna, sen kommer gräset.







Det var så otroligt lummigt och grönt, faktiskt nästan överallt i Reykjavik, men på Botaniska trädgårn.........ja jag kunde ha stannat där i dagar! Och jag har tagit massor med kort på växter från Afrika, Kina, Japan....ja you name it! När vi hade gått en bit längre in i trädgården hittade vi ett fantasktiskt ställe! Ett inglasat Café! Det kändes som vi satt nere på spanska kusten nånstans! Och där inne växte det bland annat ett litet fikonträn, med alldeles färska fikon! Olika klematisar, vinrankor, Magnolia......OCH dom hade väldans gott kaffe! =D Ja det hade dom överallt i stan, faktiskt. Måste bero på vattnet......som vi säkert har druckit litervis av! Funderade på att smuggla hem nåra dunkar, undra vad dom sagt i tullen......=D






















Ja, det var så mycke att se, skulle behöva fler dagar. men det kanske blir en tripp till, när vi fått ihop mera pengar!! Fler bilder????



2 kommentarer:

japp sa...

Halloj.. oj, så vackert du visar.. Så du har varit på Island.. härligt.
Dit skulle man gärna åka.. men jag har ju fångat en annan ö.. Gotland.. dit ska vi såklart igen, jag har varit där 3ggr och min familj 1gång..å de vill såklart iväg igen, de e ju så fint. Men jag har även hört att Island e såå enormt fint.
Badade ni i nån källa då?

Joo, Nolia ska man på.. vill gärna gå iaf 2-3ggr, så man får me allt.. men vi får se..1 gång i år iaf, jag har ju valpar då.

Joo, visst har hon blivit rund, de syns bättre på bilden då hon e på hundkursen.. hon e än mer mullig nu..min gooskit.
Snart ska Bianca åka bort nån vecka, får se hur de går..säkert bra. Men Lowiz å valparna behöver ju vila å ro.

Nepp, nu ska jag dammsuga lite.. ha de jättebra.. njut i solen å må gott.. de ska jag, tänkte jag iaf..kram helén.

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig resa du varit på!
Fantastiska bilder på blommorna - verkar ju vara enormt frodigt där - det trodde man ju inte!

Kram Maud