Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 25 juli 2008

Mc-änka


Hallå!
Det blev sommar till sist! OCH nu vågar man väl int klaga i värmen! ;D Ja, jag har iaf tänkt klaga....i blåsten! Fast blåste det int så skulle det väl vara fullt i mygg. Brämsen, han ska jag då klaga på, för nu har dom kommit. Stora som DC3-er, och låter som såna oxå, har nåra rejäla bett bak på benet. Dom är smarta dom där, dom sätter sej oftast där man int får tag i dom!

Japp....nu är man MC-änka, nåra dar. Mats, hans två bröder och två kompisar har dragit ut på turnè, till Norge, AV alla ställen?! Dom har BARA varit dit dom senaste tre åren. Om dom ska till nått speciellt ställe??? Nix bara blåsa på!

Och vad gör jag då? Jo sitter i solen, under ett parasoll och dricker kaffe, läser bok eller löser Suduko.....har int tänkt lyfta en kratta eller göra nått ansträngande för kroppen! För jag vet att sen blir det att bära ved, ta ner träd, ev måla hus, skotergarage ska byggas, ny trapp till bron...........................OCH jag VILL på LOPPIS!!!!


Har börjat plocka in jordgubbar, men dom mognar senare i år. Har iaf fått in ca 7½ liter, vara nästan allt är i våra magar! Men jag ska börja frysa in så jag har till vintern.
Nu ska jag rota i frysen få se om jag hittar nått som jag vill ha........det är int lika roligt att äta när man är ensam, fast DÅ får jag ju äta det jag vill! Alltid en fördel!
Ha det!

2 kommentarer:

leoni sa...

Jordgubbar! GE mig! :)

leoni sa...

uhm... leoni = Anna-Klara =)