Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 2 juli 2008

"Insjön"

Hallå!
Äntligen kom jag ut på nätet!!! Trodde ett tag att åskan varit här och ställt till det!
Vad knäpp man är.......alltså, bara för att datorn int funkar, så tror man nästan att man är avskild från hela världen!!

Här är iaf "sjön" som blev efter regnet och i den simmar nu minst tio sjöfåglar av.......säker nån känd sort, men jag kan int avgöra vad det är för en sort! Och fortsätter det att regna mer i sommar, så har vi en hockeybana till vintern! Alltså det är ingen liten pöl det där, fast den int ser så stor ut.


Och det här är våran "Ruben" , purpurapel, den hette nått med Rubin, så då fick den heta Ruben. Nu får vi bara hoppas att den överlever, men det borde den göra, för den sitter i ett gammalt potatisland.

Idag har jag och ungdomarna varit på Burträskmarknaden, mycke folk! Men det är lite tråkigt att det aldrig kommer nått nytt ditt, inget som jag har märkt iaf. Det är sockar 10/13/18 för 100:-, det beror vilken knalle man köper hos, munkar, godis, videos, mer godis, t-shirt med olika text, hittade en som det stog "krukväxt" på, undra om man kanske skulle ha köpt den?? Mer godis, korv, röktfläsk osv osv.......Klart lite föjlde ju med hem iaf. Jag är ganska tokig i serien "Spirou" så några nya album blev det, sen munkar, godis......blev det nå mer? Jo en korvpåse, olika korvar plus att han stoppade med två påsar mjukkaka.

Nä nu får det vara bra för idag. Har en annalkande galopperande huvudvärk! Plus att det är bäst jag skickar iväg det här MEDAN jag är uppkopplad! Ipen nästa!! Men annars mår jag bra ;-D

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

japp sa...

Hejhej.. joodu, den där Apeln var jättefin, nog kommer den säkert klarar sig, det är en härdig sort här uppe.. bara du ser till å vattna, å vattna å vattna.. mycket å länge.. jag har en apel själv å den blommar såå fint på sommarn å sen blir de småäpplen på höstkanten..fint, fast min har inte röda blad..de e ju jättefint.

Japp, kubbar e supergött.. jag ska baka mer såna efter helgen tänkte jag, så de finns hemma då man får främmanden..för dessa lär nog ta slut på kalaset på fredag.

Hoppas du får en goo natt, å slapp huvudvärken..Vi har me haft vår årliga stora kyrkmarknad här i Öjebyn.. endel nytt faktiskt..annars har vi ju "Vild-Hasse" som står å säljer sin goa korv, som vanligt, han kanske även kommer på er marknad, kan jag tänka mej.
kramkram på dej. helén.

Gårdsromantik sa...

Så läckert med en egen sjö och dekorativa fåglar!

Ja de där marknaderna har man ju sett men det är som ändå kul att besöka dem och träffa på lite folk.

Hoppas värken lättar.

Kram Maud