Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 2 juli 2009

Andrum.....

...ja...jag menar int nån jäkla svandamm, utan att det har blivit lite svalare och högre luft, det är vad jag menar.
Men...man blir fort bortskämd med värmen, tyckte det var kallt i morse när det var +21! Nu går jag och hoppas på regn!
Mats och hans brorsa är iväg ner till bäcken här nedanför och ska pumpa upp några tunnor med vatten, som jag kan vattna "plantagen" med. Inte slösa med brunnsvatten när det är så här torrt! Vi har faktiskt lyckats med den bedriften att tömma brunnen en sommar OCH det vill jag int vara med om igen.

Igår var vi på Burträskmarknaden.....och OJ vad lite folk det var där. Men det är klart folk var väl klokare än vi och befann sej på nån badstrand skulle jag tro. Inte mycke nytt iaf, Vilt-Hasse var där, men han såg lite vilsen ut. Köpte älgsalami av en tjej, som givetvis tyckte vi skulle köpa två! Sen hittade dotra och jag ett stånd med tvålar! ÅH gud vad det luktade gott! Vanilj, mango, rosor ochlavendel blandannat. Vi köpte 6 tårtbitar var, undra när jag ska få slut på dom, helst innan nästa marknad i Burträsk! Sen köptes det ju munkar, DET är ett måste! Och.......jo en massa Spiros äventyr, serietidningar är en last som jag kommer att behålla så länge jag lever!

Och nu har jag läst boken klart, "Flammande skyar" av Nora Roberts......och den var riktigt bra! Jag lyckades iaf int lista ut vem mördaren var. Så få se om jag tar nästa bok eller om det blir en massa seriealbum resten av sommarn!

Näpp nu ska jag göra lite nytta (har bara dammsugit och torkat golv, lagat middag......) och diska.

Ha de!

1 kommentar:

Anonym sa...

Munkar,mums säger jag bara.Du verkar ha haft fullt upp i veckan,likadant här,varit till festivalen med dottern och barnbarnet,dom har åkt karusell,kul att se på deras leende när dom åkte hihi.
Idag ska jag vara barnvakt en stund.
Vi få se när vi hinner komma förbi.
Ha det så bra.
Kram Anne