Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 26 juli 2009

The King him self...ELVIS!!

Japp, alldeles riktigt! Vi har träffat Elvis, den enormt snälle rottweilern, om vi ska tokas lite är släkt med Kiba, eftersom jag är släkt med Elvis matte!
Det roliga är att Elvis har varit jätterädd för Kiba, fram till nu........det såg ut som han hittat sin tilltänkta brud......han dreglade OCH Kiba var den som blev lite reserverad!
Undra hur valparna skulle se ut?????


Min släkting har sommarloppis hemma på gården och det blir alltid nåra besök dit varje sommar. Blir det int loppisfynd så hittar man alltid nått att köpa i plantväg, hon har det oxå!
Så här ovan är nåra fynd.
I år har dom slagit på stort! Tror dom var 20 personer eller fler som hade loppis samtidigt. En timmerlada, som tidigare varit "babykammare" för plantor fungerar som en avdelning, med glas och porslin. Sen har dom ett stort tält där dom har kläder, böcker och diverse.
Ja.......och varför jag la in TVÅ bilder av sjöstjärnan har jag ingen aning om! Antagligen för lite sömn!!! >:(
Ett gäng galningar har haft fest på andra sidan sjön, med snöskoteråkning på sjön, HÖGMUSIK, liveband och allsång! Dom började kl 9.30 på lördagmorgon och höll på till 2-tiden på natten...ja det kan ha varit längre, men tillslut somnade jag till "tonerna av sooommarnatt..."
Något på dåligt humör alltså.
Men jag köpte alltså den här och två jättelöv att ha i rabatten...........vilket verkar vara timing, det regnar som spö i backen!

Och Kokardblomstren som jag köpte av Bakker har överlevt! Och blommar som sjutton! Men hädan efterblir det nog bara lökar som jag inhandlar därifrån, plantor är svåra att få att överleva.
Vi har äver haft långväga släktbesök i sommar. Mats kusin från Brasilien har varit hem på besök, så vi fick träffa dom som snabbast. Dom har ju all släkt här uppe och när dom kommer ska dom hinna med alla! Det blir ungfär vart fjärde år dom är hem.

Skotergaraget har kommit en bit på väg.......ser just nu ut som vi tänkt göra en JÄTTEaltan.....på skuggsidan, vilket min svägerska tyckte. Men nu är ju semestern slut för Mats, så det blir helgjobb för att få den klar.
Han har varit hem som snabbast i helgen, kom fredag mitt på dan for lördag afton.......jag tror iaf att det var han?!
Dom har tågstopp på Botniabanan, så dom jobbar dygnet runt i en vecka, med att göra klart jobb som int går att göra med all trafik igång.
Och dotra har lämnat stugan för jobb, haft en veckas semester iaf. Så vi har bakat och plockat jordgubbar, loppis och scraapat....och jag håller på med mitt "sorteringsjobb av plantor", måste säga att jag visste int att jag hade SÅ många olika sorter!!!
Men jag har stött på "problem"....har delat in planteringarna i "PLAN1-11 och skrivit efter det vad det betyder, som PLAN1(fram) osv.........men vad är "gamlaträdg.)?????????? Jag HAR ingen gamlaträdgård????? Ja tjugofemöringen faller väl ner så småningom.
Ska lägga in recepten på det vi bakat. Men nu ska jag ta en kopp kaffe och vila ryggen!
Ha det och hoppas att regnet ger sej snart!

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka härliga bilder:)
kram Lallis

japp sa...

Hejhopp.. fiiina bilder hörru.. såna där löv har jag länge tänkt mej göra, jag gjorde ett grönt förut i keramik, men de sprack, så då har jag krossat det å använder det i utekrukorna som inte har hål i botten.

Här har de regnat en hel del fram tills i går.. nu har de varit varmt å skönt i iaf 2dgr.. skönt. Jag har hunnit me de jag ville ha gjort, Vi åker ju till Sundsvall på Måndag, så man vill ju att de ska vara lite gjort.
Nepp, bäst å göra lite nytta igen, mamma ska även få komma hit på mat sen..kram Helén.

japp sa...

Heij..fina dogz.. så roligt att de går ihop bra nu.
Nee, hösten ser jag INTE fram emot, då får de vara. jag vill inte ha hösttrötthet.. hoppas man får ha de riktigt skönt nu då vi ska iväg till Sundsvall 1v, åker på måndag, ska vara 1v.. härligt.

Hoppas du har de bra annars. så härlig loppis.. där skulle man varit.
Kram på dej. Helén.