Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 29 juni 2009

En helt vanlig dag

Mina "vallmosar" =D
FÖRSTA gången dom blommar på ca 3år! Fick frö av grannen som jag sådde på plats och först kom det bara blad. Så jag trodde att det blir nog inget mer, men...... det blev det! Har på två ställen till så nu är det bara att vänta och se!

Idag har det faktiskt varit lite behagligare väderlek, enligt mej alltså. Mår int så där jättebra när det är över +30 i skuggan, även om jag får mindre värk.

Dagen har ängnats åt hundklippning.........OCH som vanligt ser hon ut som ett troll! Jag slogs med världens största bräms!!! Den var MINST 4 cm lång och lätt som en Jumbojet! Så jag råkade raka och då menar jag RAKA, Kiba ganska så mycke på ryggen.......fart rand......tur att hon int kan klaga! Brämseländet fick jag ihjäl tillslut, lappa till den med klipparen! Och hoppade på den!!

Så imorrn.....kommer man att se alla maskroso.....ja mena allt mjukt hundhår som jag har glömt. Det liksom letar sej upp till ytan......när man lagt bort klipparen.
DÅ blir det en fintrimmning.....OM jag orkar.

Har börjat läsa en bok, tror jag skrivit om den förrut. Men den har hamnat i skymundan ett tag, har int haft nån läslust.
Den heter "Flammande skyar" av Nora Roberts. Den verkar vara bra, det har iaf inträffat ett mord i o f s 18 år sen, men det verkar bli fler!
Handlar om en polis från Boltimore, som efter att ha varit med om ett skottdrama letar sej till vad han tror en lugnare miljö, att deppa i hop i........blir ny polischef i Lunacy, Alaska. När tre ungdomar försvinner på en klättertur, i snöstorm, uppdagas ett 18 gammalt mord.

Nora Roberts skriver ju oftast lite åt deckarhållet, fast hon har skrivit en trilogi om feér oxå, så det är lite blandade kompotter.

Nu ska jag fixa te och smörgås.....nä det är visst redan fixat!
Ha det!

3 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. usch för bräms.. huuga, itne roligt alls.

Nedu, de bidde en onödig resa upp.. menmen, man kan åka på en lite blåsning ibland, tur vi inte betalat den åså iaf.

De kommer fler tillfällen med bilar för oss, hade bara behövt den nu så fia får övningsköra.
Ha de så bra.. ta de lugnt om du får..kram Helén.

japp sa...

såhärligt.. då får du försöka njuta för dej själv då.. passa på vettja.
Hoppas du kryar på dej, inte vara för mycket i drag nu..krampå dej.. helén.

Nim sa...

Hej i värmen, fast idag verkar det bli en mulen dag.

Vallmosar har den egenheten att de inte vill flytta, först året efter en sådan grej blommar de. Kan vara därför de dröjt så länge, men de är värd väntan för de är underbara.

Jag måste nog också frisera till min lurvis, i alla fall bada honom för pälsen känns lite seg.

Ha det gott.
maj