Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 7 juni 2010

Grått och mulet

Jo...vars tog solen vägen?? Det var ju så fint i morse! Jag blir så hiskiligt...
när det är sånt här väder, +10 är int mycke att hurra för.
Men har iaf fått ändan ur vagn och torkat köksfönstren, satt upp rena gardiner, så nu väntar rumsfönstren. Gardinerna är strukna och klara, men det får bli en annan dag när det är liite varmare ute.
Vill få lite gjort innan jag flyttar ut till stugan för sommarn. Sen är det bara att börja om där! Men av någon konstig anledning går det mycke lättare att städa, torka fönster där?! Fast fönstren är gamla tvåglas fönster som dessutom öppnas utåt! Så man hänger och dinglar halv vägs ut för att torka utsidan! ÄN har jag int ramlat ut!

Det blev gjort en massa i helgen. Hann t o m sätta om pelargonerna...ja jag vet det skulle ha varit gjort tidigare, men jag har tuktat mina så dom vet vad som gäller! =D Brukar faktiskt inte göra det förrän jag flyttat ut kring den 20/6 och dom överlever ändå! Nu är dom iaf start klara för utsättning, bara "accosiarerna" kvar, nå å sätta bredave så att säga.

Och bilen, ja den går når det passar...den ska inlämnas idag för mer analys om nu Mats får dit den. Men på verkstan, där krånglar den aldrig! Igår testkörde Mats den på morron och den funkade hur bra som helst...sen skulle han iväg och hjälpa sin pappa. DÅ var det tji att få eländet att gå! När dom kom tillbaks funkade den igen! Jag börjar allvarligt tro att den är dement!

I veckan flyttar Emma hem för i sommar, hon ska jobba och tjäna ihop pengar, så hon kan köpa MER skor! ;-D
Det ska bli skönt att hon kommer hem så man hinner umgås lite iaf, nog ska hon hem till Umeå nåra svängar. Vi hade tänkt ta en tripp till IKEA, vad sjutton jag ska hitta på och köpa där det vet jag int, det blir väl värmeljus och servetter! =D Men dit ska jag, jag har ju aldrig varit dit, sen dom öppnade i Haparanda. Och med bil så kan man ju fara hem när man är less. Fibro har turen dit nåra gånger per år, men starta kring sju på morron och sen måsta vänta till fem tiden för att få fara hem!! DET är snudd på djurplågeri!!

Näpp nu ska jag gör mej en kaffekopp...och solen tvärlyste, men försvann igen...
Ha en bra dag alla ute i Sveriges natur!
Kram

Inga kommentarer: