Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 4 juni 2010

I stugan....

...här blåser det!

Har fixat hit planteringsjord och kogödsel i mängder. Så jag har, i blåsten, lyckats "he" ny jord i rabatterna i skogen UTAN att det blåste över till grannen! Hoppas nu bara att jag lyckats rädda några plantor! Trodde att den här vintern hade varit bra för plantorna, men jag vet int...tycker jag hittar ovanligt mycket döda växter, eller är jag för tidigt ute??

Gräset växer då! tror det växer medan man klipper!

I morrn då ska fröna ner, morot, rädisor, mangold, sallad och ärtskidor...jo potatis oxå...då ska det väl regna!

Igår hade vi avslutning på hantverksgruppen. Gick och åt lunch på Vegas. Riktigt gott, även om jag int tycker att strömming med sås kan räknas som fiskgratäng! Och strömming är int riktigt min favoritfisk! När vi drack kaffe, började jag sitta och plocka fiskben ur mun!! Vete tusan hur dom hade blivit kvar, måste ha en egen fiskrens i mun!
Hoppas att alla var nöjda med mat och matställe, inte helt lätt att få alla i samma riktning! ;-) Alltid är det nått som är fel. Men nästa gång måst vi se till att boka bord, äta kl 11.00 innan alla kommer på lunch!

Det var ett gäng på torget som sålde olika saker. Från Italien, korvar och ostar, USA (tror jag) BBQ och från England...GODIS!!!! Fudge i massor! Säkert ett hundratals olika sorter, STORA bitar!! Och givetvis köpte jag lite grann.....Whiskeyfudge?? Den var god!

Nää nu kommer jag int på någe mer...annat än vi trodde att verkstanfixat bilen, men när vi skulle hit ville den int starta, så nu ska den in till veckan igen! Hoppas bara vi kommer härifrån på söndag!

Ha en trevlig kväll!
Kram

Inga kommentarer: