Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 13 juni 2010

Halloj!

Vi har tänkt bygga ett burspråk på övervåningen, vad tror ni om det??
Nää...vi har bytt ut ett fönster i sovrummet, mot ett med en solfilm på....fniss...det visas BARA vita stränder och paraplydrinkar!
Nää int riktigt så, men det ska iaf göra att det int blir +28 i sovrummet, förhoppningsvis! Vi får se om det stämmer.

Har varken haft lust eller ork att vara in på bloggen. Har sysslat med fönsterputs och gardinbyten. OCH plantvattning! Måst ju hålla dom vid liv tills jag kommer till stugan och får dom i jorden.

Emma kom ju hem i veckan, lov och jobb som väntar. Och vi ska försöka börja med att köra ut en massa grejer till stugan, som APSELUT måste med! Målar grejer, scraap och stickning...mat är det int så noga om! =D Ja kläder kanske man behöver om man ska på nage kaalas! Eller om man får finfrämmen från schtaan ;-D

Men....allt det där går int göra förrän vi har en bil som funkar, för det gör den int än som den ska!! DEN har funkat i Umeå-Skellefteå, men när vi skulle upp på Maxi i fredags, Emma och jag, så blev i stående där i nästan en timme!!! Jag förstår mej int på bileländet och det gör ingen annan heller! Så just nu medan den funkar kör Mats och Emma ner den på verkstan....Mats åker MC, så det blir väl en tur efter det på den.

SUCK!!

I går var iaf syrran och jag på den sedvanliga Pite-resan! Och vilket toppen väder vi hade, det är några år sen nu som vi hade sol och varmt, när vi har varit där. Oftast har det blåst och regnat.
Började med fik i 1½ timme....och bara pratade och pratade. =D
Jag hittade faktiskt ett par byxor och en t-shirt som jag blev väldigt nöjd med. Sen blev det ju ett besök på Dollar Store....och där kan man ju gå nästan hur länge som helst, man hittar alltid nått nytt, som bajspåsar.....
Ja vi åt lunch oxå, pizza....
Men vi handlade int så mycke, vi pratade mest och jag tror vi behöver en dag när vi får prata av oss! Handlandet är int det viktigaste.

Sist och i grevens tid gjorde vi ett besök i Byske och blomsterhandeln. Dom stängde 15 och vi var där fem i......så vi handlade snabbt, hittade int lika mycket som i fjol faktiskt. Men köpte Violpelargoner dom var så söta, hoppas jag får dom att överleva. Köpte faktiskt mest perénner, så det ska ner i jorden i höst.

Nä nu ska jag ut i solen och njuta av värmen...GU vad jag ljuger! Jag gillar int alls värmen, det blir nog nått skuggit hörn!

Ha det!
Kram!

Inga kommentarer: