Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 14 juli 2010

Kreatur på vägen!

Givetvis möte vi norska renar..i Norge, lika veliga som i Sverige!

Från Funäsdalen drog vi vidare till Flatruet...Sveriges högst belägna väg, och det var bara uppför! Otroligt vackert!
Högst upp fanns parkeringar, så där stannade vi och åt en delikat lunch bestående av långfil, flingor och körv!
På stenarna har folk skrivit sina namn...på en stod det "VÄND", undra vad dom menade??? Kanske varit ute i dåligt väder??
Vackert!
På ned vägen...OJ OJ! Jag skulle ha haft en SPADE!! Överallt växte Riddarsporrar, Aklejor och andra rabattväxter som man får köpa för dyra pengar här hemma! Givetvis skulle jag ut! Med en matsked försökte jag få med mej plantor...så jag får se om dom överlever hem!
Förstå att det måst ju fattas nått upp i huve!! =D

Men när det växer drivor av plantor överallt så blir man liiite tokig. Jag såg int mycket av vägen, glodde mest i diket!
Ja det fanns ju andra kreatur oxå...KOR!! Som sket över hela vägen!!! Så när vi skulle ut, trodde jag att jag skulle dö! Koskiten hade fastnat under husbilen, runt hjulen och trappsteget var insmort med koskit!! Och det luktade urk!!!
Blir stor biltvätt när vi kommer hem!

Nu står vi på Strömsunds Camping och imorrn bär det av hem.

NU ska vi gå på hundpromenad, sen få oss en tekopp och sova. Tidigt upp i morn.
Byebye!

Inga kommentarer: