Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 21 mars 2011

Det blir int alltid som man tänk sej..

Precis!
Det blev inget sitta vid husväggen, dricka kaffe och lyssna på nyvakna flugor, takdropp och snöskoter i helgen. NÄ det blev säng, huvudvärk, muskelvärk, frossa och 40 graders feber!!
Ja och fyllde år gjorde man oxå....när jag var som sämst en natt funderade jag på om man kanske bara skulle göra en HALV tårta...optimistisk som man är! Har ju för fasen inte kunnat äta pga febern. Har jag fått i mej 1½ dl hälsofil till lunch har jag varit överlycklig. Och igår fick jag för första gången i mej "fast" föda....1liiiten kokt potatis och en tredjedels kalvsylta skiva! jippi..

Ja och då ska man kanske nämna att jag INTE har haft magsjuka, vete tusan vad jag drabbats av OCH vem jag ska hämnas på!!!!

Ja det var faktiskt lika varmt ute som jag hade feber.


Termometern var ett kort ögonblick upp till +39,8 innan solen gick bakom tallarna.
Och det var precis vad jag hade i feber när jag på skralltiga ben fotade termometern. Jag tänkte jag bara måste fota, det är ju lika varmt som det var kallt i vinter!!!
Nu är det ju inte lika varmt på framsidan av huset.....
Men vi får nått otroligt varmt på baksidan, vi brukar skotta av altan och ligga i bikini...ja på den tiden att man kunde ha det utan att skrämma små barn, och sola.
På sommaren går det nästan inte att vara ute där.
Ja jag måste ju visa vad Yvonne i hant...nix promenadgruppen har gjort. Ja hon skulle hör atill hantverksgruppen, för hon gör allting denna kvinna och i mej har hon en stadig kund.
Jag kan aldrig låta bli att köpa, fast jag säger att jag SKA inte köpa!
En vinväska....
Omm jag kommer att använda den det får vi se, men den har ju små vovvar.....

Nu måste jag vila, börjar stava mer o mer fel ser jag....
Byebye

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du mår bättre idag:) Såg att du hade sökt mig.Provade ringa igår men det var upptaget.
Krya på dig.
Kram Anne