Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 12 mars 2011

Vårvinterdag

I stugan, så klart!
Nysnö och -12, men vackert. Ja...man har ju blivit bortskämd nu några dagar med plusgrader, så -12 känns kallt!
Vi tog en tidig promenad, klockan var väl bara kring åtta, hundtid alltså!
Skoterspåret var väl int det allra bästa, men körs det idag och det får vara källt i natt, så blir det nog bra tills klockan åtta i morrn!
Men det var vackert ute! Snön gnistrade i solen, det såg ut som små lampor på grenarna. Men om DET syns på fotot det vet jag int!
Här är det full attack på en ovetandes Kiba!
Ja...jag tror vi väckte hela byn! =D
Det skälldes en hel del. Hehehehe....

Gissa vem det här är?
Japp, det är Yuki, nyklippt och inte alls lika brun i pälsen längre! Men jag tror ändå att hon kommer att bli brun.

Vi har varit lite oroliga här. Efter jordbävningen i Japan....
Men nu har jag fått höra av Emma att de vi känner där borta är oskadda, skönt...Men faran är ju inte över än.

Jistandes vad det blev liv i luckan här inne!
Mats är ute och kör skoter UTAN Kiba, och hon är inte glad! =D
Galenpanna!
Ska bli roligt se om Yuki gillar att åka skoter eller om hon springer in som Asterix gjorde. Men kanske om hon ser Kiba åka så.

Idag blir det skidskytte för hela slanten! Sen lite skidor och i kväll....hockey! Måste ju se om SAIK lyckas slå Linköping, det måste dom!
Nån som det är lite svårt för nu är väl HV, förlust mot AIK,,,HAHAHAHHA , hm förlåt, men jag håller nog på Stockholmslagen iaf.
Om det blir nått Schlagerfestival, nja det vet jag inte, det blir ändå fel lag som...hoppsan jag är visst inne på hockey än, jag menar fel låt som vinner, den rätta har dom, svenska folket redan röstat ut ju!!!
LOREEN!!!

Ja sen blir det att hålla koll på hur det går i Japan förståss Om det blir en härdsmälta eller om dom klarar av det.

Nä nu ska jag värma upp inför skidorna och skidskyttet!
Byebye!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. jaaa, huvva, vilket elände de får vara me om där nere i Japan.. å värre verkar det ju bli, så obehagligt..usch.

Visst är det väl ljuvligt att få unna sig lite hotellvistelser.
det gör vi aldrig annars.. men nu hade vi bara tänkt VARA.. såå skönt..inget inplanerat eller så..skönt.
Hotell här i Pite.. jaadu, de finns ju några, beror på om ni vill vara mitt i stan, eller utanför.
Har 3 förslag du kan få, men jag har inte testat dom själv, känns lite överkurs å ligga på stans hotell å bo här själv..=))))) hehehehe.
Men jag har inte hört nåt speciellt dåligt om dom för de.
Kolla in dessa iaf..

http://www.skoogs.se/
http://www.furunasethotell.se/
http://www.pite-havsbad.se/boende/

Alltid finns det väl nåt man fastnar för. Skoogs hotel ligger mitt i stan, sen finns ju Stadshotellet me, mitt i stan, men jag tog inte me det denna gången.

Men duu.. erbjuder inte sonen Spa-weekend??? vah?? de tycker jag visst han ska erbjuda sina föräldrar, va..=))))
Jaadu..så tokigt.

Hoppas ni får en superfin helg i stugan..å du.. vilken skräll att AIK slog HV.. ojojoj.. tänk om de blir Ske-å, Lule, AIK och Färjestad i finalerna.. WOW.. men jag tror iaf Lule hamnar högt, väldigt högt upp, för de är vassa nu..om än jag är Saik-fan me..=)) Men vi får väl se..=) kram på er. Helén.