Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 6 april 2011

April april

Ja det är det verkligen!

I måndags regnade det och man becklade och stöp!
Igår satt man ute på altan och drack kaffe, med två snålhundar som vaktade min limpmacka! +18 i solen, ja säkert varmare.
I dag...idag snöade det lapphanskar och är slaskväder, värkväder, tråkväder...

Men det är ju som sagt april, man kan inte vänta sej nått annat. Fast jag skulle helst att det var fruset tills all snö var borta! Men det går ju int!
Men det skulle bli renare inne då!

La in en bild på mina tulpaner...som just nu ligger under 1½meter snö.
För att skyddas mot marodören Yuki! Hon har redan demolerat mina klematisar, kvistar och upphängning, grannens syren håller hon på barka av! Visst brukar dom vara tåliga???

Både hundar och jag håller på klättra på väggarna, längtar ut på långpromenader! Men som sagt det får vänta tills mitt knä blir bättre.
Blir ingen hantverk i morrn heller....jag känner mej själv, far jag så ränner jag runt på stan och får mer ont.

Sen så kommer Emma hem! Det blir roligt! Hon börjar praktiken på Kaplanskolan på måndag.
Så i helgen när vi är ensamma, Mats åker ju till Prag på studiebesök, ska vi hitta på nå roligt!
Vill ju ner på stan en sväng, sen ut och träna Yuki i bilen....DET däremot kanske int är så kul, men måste göras.

jaha...
nä det får räcka för idag.
Byebye!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. guu, så trist då hon ska bli så sjuk av å åka bil.. hoppas verkligen att det ska ge me sig.

Hmmm, piss eländesväder ja.. usch, tur att de ändå tinar ganska mycket då det väl regn/snöslaskar, då går de ju fort å få barmark, men inte är de kul ändå.. nu är de ju såå mycket grus å elände som kommer in, men som sagt.. vi vet ju vad som komma skall sen.. sooooommmmmarnnnn..härligt.

Hoppas du blir bättre i ditt knä snart, inte kul alls juh.. långprommisarna lär nog komma sen, de gör de säkert, blir ju samma här då jag jobbar som jag gör, inte varje dag som långprommisen blir lika lång.. menmen, man hinner ju INGET me detta 3-skift som jag går nu.. Menmen..

Ha de så gött.. bautakramar till dej å fina dogzen. kram Helén.