Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 12 april 2011

Vårtecken

Japp det börjar hända lite rabatten, på framsidan iaf! Vad det gråa är...har jag ingen aning om! Får väl se när det kommit upp lite mer!
DET här är iaf Vårkragar som kämpar sej upp genom snön! Att det sen är ca 30-40 cm snö framför, verkar int spela nån roll.
Har sett massor med videkissar oxå! Så vi är på rätt väg!

Och solen har börjat skina igen! Det var så mulet och grått i morse att jag hade tänkt skicka ut hundarna själva på promenad! Men när man varit ute ett tag så är det riktigt skönt. Och dom behöver få jaga av sej!

Försökte sitta ute igår på altan...alltså kroppen är för tokig, för det är väl den och int jag som är det???
På hösten när det är kring +10 börjar man snegla i garderoben efter långkalsingar, ja kanske man ska ta fram täckisarna??
Nu...ja nu klarar man int av att sitta i solen längre än 10 minuter! På tok för varmt! Klart det var ju ca +20 i solen.....man flåsar och pustar och klagar på för varm jacka och längtar efter gympadojor! Vilket ju går bra på kommunsgångvägar, men i kvarteret behövs fortfarande vinterskor! Efter helgen kanske...

Igår kväll kom Mats hem från Prag. Han fick ju en värmechock när han kom dit, det var +20! Sen blev det visst lite humanare temperaturer...+12 =D
Så nu står det en massa choklad...dregel...i rummet....plus lite Whiskey. Färdkost...

Har börjat prenumerera på en mat tidning, tror det är Allt om mat, men jag är int säker...fibrohjärnan vill int minnas just nu!
Iaf så finns det bak i tidningen "Mat på 20 minuter" och där ska vi botanisera i veckan. Har redan provat Kyckligwraps, jättegott! I kväll blir det en Räksoppa.
Tidningen hade mycket att välja på och inga super svårt maträtter, plus lite bak och efterrätter.

Vad som är bra är att tidningen INTE bara består av reklam! Kommer att få 6 nummer av den, sen får vi se om jag fortsätter med den.

Nää nu måste jag vila min rygg, tror jag sträckte mej när jag ramlade....

Vi hörs!
Bye!

Inga kommentarer: