Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 2 april 2011

2 April....

och olurad! =D

Byte månadsbild idag...ja Så där ser det ju inte ut här nu! Även om man börjat se slänterna vid E4:an, snöfria, så är det fortfarande vinter här. Ja, vårvinter kanske....

Läste att uppe på Åhlens taket växer krokusar, påskliljor och tulpaner! Och det har setts tussilago nånstans. Men inte här, på norra sidan älven.
Men...det är konstigt, så fort det börjar komma fram asfalt och barmark, slutar man på nått sätt se snön! Ögonen dras till barmarken och ser inte dom smutsgrå snöhögarna! Och så fort man ser det första grässtrået invid husväggen, ja då får det nästan var hur mycket snö som helst kvar, för den ser man int! Iaf jag...
Men jag har hört vårens första vårfågel...Fiskmåsen!! fniss
Helgen har....ja den har ju just börjat! Idag har vi sysslat med hundtvätt och trollklippning!
UJ UJ!
Stackars Kiba, men det växer ut som tur är. Det blev väntat alldeles för länge med att klippa, det var ju meningen att klippa för fjorton dar sen. Men jag blev ju sjuk...
Så det var bara att klippa bort det mesta, för viss tov-bildning hade uppstått! Yuki hann vi ju klippa före jag blev sjuk som tur var.
Så nu blir det att småtrimma hela veckan, när håret som gömt sej börjar sticka ut! Ja...och ett ben blev ju smalare än det andra, som vanligt...
Men trimmern är super!!

Ja...nä det är nog dax att fixa nå å äta...har ju ÄNTLIGEN fått tillbaka förmågan att äta! Låter konstigt? Jo men så är det. När jag var sjuk, var jag hungrig men det gick inte att äta av nån konstig anledning?! Så några kilon har försvunnit, men dom lär nog komma tillbaks, DET är jag int orolig för! ;)

Vi hörs!
Bye!

Inga kommentarer: