Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 22 augusti 2012

Det börjar närma sej....

...slutet av augusti och det märks. Träden börjar faktiskt gulna, iaf björkarna.
Och marken är täckt av dagg på morron, fast det har det nästan varit hela sommarn! Så det kanske int räknas.

Helgen som var, var en bra avslutning på en helt fantastisk vecka med sol och värme!
Hann faktiskt plocka in lite hallon, hoppas att det finns kvar lite mer...men regnet som kom igår och i natt var kanske inte så bra...
Ungdomarna kom på besök, så vi fick äta middag tillsammans, vilket jag hoppas att det blir fler gånger nu, när båda är i stan.
Vi hann en sväng till svärfars stuga, blev en båttur för folk och fä =D Vi måste ju träna Yuki!
Fick med oss hem ca 2liter blåbär, 2 hela gösar och 6 filéade plus lite mer hallon! Inte illa.
Måndagen blev en stadstur, på jakt efter hyllor till Emmas lägenhet. Och jag måste säga, alltså vi båda gör snabba affärer inget spring på alla stans byggfirmer för att kolla pris. Varför ränna runt när man hittar det man ska ha på första?? Det är min filosofi, iaf...
Blev en titt in på Ingmar, te köp på Anderssons, mat på ICA, sen hem och käka lunch.
Väl tillbaks i stugan blev det paus baki solväggen!
Efter middan, ja då ringde de från A-torps skolan, Emma fick jobb! Som engelsk lärare i en gymnasieklass!! JIPPI!!! HURRA!!
Så då blev hon alldeles till sej och det gick nästan int att få ett vettigt ord från henne! =D

Ja ja så det kan gå...

Men som sagt det börjar dra i hop sej. Idag började jag ta in pelargonerna, hade jag varit hemma hade dom fått sitta ute till frosten. Men jag vill int ha kvar det här, när det ska packas för hemfärd om ett par veckor. 
Och det blir ju alltid fler än när man satte ut dom, av nån konstig anledning! Så nu har jag fulla fönstren igen och alla är ju int inne än!

Det har varit en dålig sommar för pelargoner. Dom är som finast nu, när dom ska in! Men vad göra...
Det är de två i mitten som är intagna, de andra lever på hoppet att jag ska vara snäll och låta dom få en andra chans!

Annars så har jag målat en del. Håller på med tre lådor som Emma ska ha i sitt skafferi.
Försökt få dom att se gamla ut, med krackelering och putsning. Sen så blev det en kruka...
Spektaklet som sitter i, ja det är årets pelargon, den där gula som skulle vara så fin, jo pyttsan. En har dött och de två andra lever som sagt på hoppet. Dom ska iaf få följa med hem till stan så jag har uppsikt över dom!

nää nu ska här vilas
Byebye!

2 kommentarer:

Annieloy sa...

Låter som ni hade det riktigt trevligt igen hela familjen. :)
Här har det varit ett riktigt eländigt väder i dag, ush men helgen var fin. Hoppas verkligen vi får fler såna helger. Lådorna är jätte fina, du kan verkligen det där med att dekorera. När jag ska måla nåt så blir det mest slarv tycker jag. Vet inte varför, kan va det att jag inte har tålamod på att det ska torka. ;) Hoppas du har en bra vecka, många kramar.

Annieloy sa...

HEj igen :) Hihihihi den bilden är bara som dekoration. Men jag kan göra en liknande om du vill ha till bakgrund till bloggen. Dom små bilderna är till för att skriva ut till scrapbooking eller till att ha som enstaka blogg element som det kallas. Men jag fixar en nästan likadan till dig som bakgrund. Inga problem. Kram