Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 10 augusti 2012

Fredag

Ja det är fredag!
Int för att det spelar så stor roll, egentligen för mej iaf, men...det är fredag!!

Igår trodde vi att vi fått syn på en falk, hök eller nått! Spännande blev det!
Vi tycket den såg så slö ut som om den var skadad....eller satt den på span?
Det blev kikare fram, men den satt lite för långt bort, faktiskt.

Så jag smög ut, försökte se ut som jag skulle rensa ogräs i rabatten, eller hänga tvätt på klästrecket! Grannarna måste ha funderat vad jag håll på med!

Tillslut kom jag så pass nära att jag kund knäppa en bild, fast jag skakade så , troligen av "klähängningen". Mats smög ut och "hängde tvätt" och fick ett skarpare foto

Inte en falk eller hök, utan en
GÖK!
Tror faktiskt int jag har sett en, bara hört. Och om det var en öster, väster, söder eller norr gök vet jag int, tror det var en mellangök! För den satt mellan oss grannar! =D

Just nu följer jag faktiskt en sport som jag annars int brukar bry mej om.
Taekwondo

Men vi, Skellefteå har en tjej med, Elin Johansson, och hon vann sin första match mot Egypten med 0-6, så hon är vidare!
Vi är en hockey och kampsport stad, SooShim har väl ca 400 medlemmar, jo innebandy och vi har ett bra Curlinglag.

Men alltså...+8, jag vet att för att vara höst ska det BARA vara under +10 hela dygn i 5 dar! Men jag tycker det är kallt ändå!
Hoppas det blir varmare kl 14.00, varför då? Jo dom sa det!

Gårdagen ägnades åt att dra plantor och kasta bort, en hel korg med Brunnäva, vintergröna, TVÅ plantor man ska vara försiktig med och bara sätta där man vill ha dom! OGRÄS i perennaform!
Ska försöka få in nått annat till våren. Nävan har tagit kål på Temyntan. Och Vintergrönan håller på kväva resten av planteringen! Så jag har slitit och dragit för att iaf markera vars jag ska plantera till sommarn. Vill ha dit en Löjtnatshjärta, den försvann i fjol, lite Axveronikor, modell större och varför int Studentnejlikor. Min rabatt har av nån anledning nästan bara gått i gult och blått i år! Och det var int meningen. Men eftersom det mest regnat, så har väl plantor som vill ha mycket vatten tagit för sej och dom stackarna som klarar sej när det är torrare dom har int haft en chans i år.
Ja vi får se hur det blir.

man kanske ska göra lite nytta...

Byebye!  

Inga kommentarer: