Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 13 augusti 2012

Jaha...

...vad ska man göra nu när OS är slut då?

Ja...jag har ju en påbörjad bok, som int verkar bli läst klart. Det är int dålig, bara det att jag har en massa prickar, "myggor och amöbor" som flyter omkring i båda ögonen gör att det är svår läst.
Ja...jag har ju en julklapp, ljudbok, "Änglamakerskan" av Camilla Läckberg, bara det att jag HAR ingen läslust!
Så vad blir det då att göra?

Åjo jag har massor ogjort, det hänger int på det! Och det kommer så småningom, innan vi flyttar hem, en massa som ska göras.

Men det blev ju så jäkla bra väder! Då ska man väl int vara inne och ta fläkten, torka fönster och garderober? Ja int att förglömma, sätta om och ta in alla mina "miljoner" Pelargoner, som har blommat så lite så lite i sommar.

Det blir nog till att sitta på broaltan och lösa korsord!

Tror jag är slut efter hallonjakten igår. Vad vi jagade ihop? Hör och häpna en hel KOPP, kaffe kopp!
Fast hela dan igår var ju helt fantastisk, sol och varmt! Så vi började dan med jakt och avslutade med....ja hade jag haft ett gevär hade jag skjutit hund trimmern! En nybadad, kammad Yuki klar för trimning, då lägger fanskapet av! Den är ju nästan ny! Hade upp den, rengjorde, satte ihop, men icke...
Så Mats ska lämna in den idag, få höra vad felet är. Själva trimmern  är det int fel på, utan skäret. Nytt skär går väl på nån hundralapp...tusing kanske...
Så nu har hon klippt huvud, hals och öron och fart rand på ryggen och ser ut som ett utegångsfår!

Nu har iaf rabatten jag grävde upp i början av sommarn, tagit sej. 

 jaha...det blev ju int så bra bild... men det sitter en massa olika alunrot, dagliljor, temynta, axveronika, näva och gullros även kallad bondros och int alls är nån ros utan en rudbeckia!

jo och jag satte ju röllika oxå. Så nu blir det spännande att se om jag har nåra kvar till sommarn! Kommer väl att tro att det är ogräs! ;)

Och rabatten som blev utplogad, och hamnade mitt på gården, har jag fått tillbaka.
Men...jag har fortfarande borta plantor, får väl se om det dyker upp nått i gräsmattan så småningom.
Blir till att märka ut ÄNNU mer i höst, så traktorn vet vars han int får köra. Ja eller traktorföraren, menar jag...

Ja...ska man gå ut då och kanske titta på björnbären när dom mognar. Har en hop äv bär som jag håller tummarna för att dom hinner mogna innan vintern!!! Har aldrig haft så mycke!

Ja...det får bli shorts, linne och korsord då..

Byebye!

2 kommentarer:

Annieloy sa...

Ser ut som du har fått gjort en del i alla fall ;) Fint väder är alltid bra, önskar att vi fick lite till av den varan men just nu ser det ut att bli regn. Jag är rätt så trött just nu,verkar vara inne i ett skov, ryggen gör ont och huvet och lederna. Försöker vara glad och posetiv men det är svårt. Hur går det för dig? Blir det värre när det växlar väder fram och tillbaka eller spelar det ingen roll? Kram

Annieloy sa...

Dumma golv, det ska låta bli din rygg tycker jag. Så typiskt,hoppas du inte slog dig alltför illa. TA det lungt vila så håller jag tummarna att det inte blir för illa. Bamse kram