Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 6 augusti 2012

Jaha...är sommarn slut eller...

Varför jag undrar det? Jo det brukar kännas så när Mats börjar jobba!
Och han gör det idag, och då återgår man till de gamla gängorna. Vilket i o f s känns skönt, Har haft en tendens att sova för länge på morron och int kunna somna på kvällen.

Och sen är det ju OS! 
Man MÅSTE ju se Bolt! Han är ju för grym! Plus att han int heller verkar vara det minsta dryg.

Och VI, ;) har ju faktiskt tagit medaljer i detta OS, även om det int kom i friidrott... för hur det nu än är så verkar det vara den idrotten, som det mest pratas om, beklagas om...vi har ju gu bevars ingen Holm, Bergqvist eller Olsson och Klüft med!

Men vi har skyttar, kanotister, triathlon (hur fasen stavas det?), ryttare och seglare, plus att det går visst bra i dam boxning! 1 guld och 3 silver int illa och det i sporter som inte är friidrott, fotboll eller handboll!
Men det är roligt det här med medaljer...det enda medalj som egentligen räknas är........
Guld i ishockey! 
Då hjälper det nästan int hur många medaljer Anja Pärsson lyckas ta!

Ja ja...

Här har vi iaf sett OS så man har snart sittsår i rumpan!
Men några avstickare i naturen har vi hunnit med mellan passen,
Bland annat till Rismyrliden, en gammal bosättning som hålls igång på sommaren, med teater, leva som för gammalt, och givetvis fika!

Det finns får, kor, hästar och grisar...ja det är int dom som är på bilden! =D Det är fikastugan!

Träffade gamla bekanta, från promenadgruppen bla,
Här sitter 3 st Kerstin Margareta
Och två har dessutom samma efternamn! Och ingen är släkt!

Ett vackert område, med gamla hus och lador.

Igår var vi bjudna på middag i Burträsk Värdshus, av svärfars. Riktigt trevligt och hyfsad mat. Liiite för välstekta köttbitar. Har aldrig varit dit förut, fast vi int bor så långt ifrån, man bara handlar på Konsum i Burträsk...men nu kanske det blir till att äta där oxå.

Ja som sagt...idag är man själv, ja hundarna är ju här och ungdomarna har varit här ett tag på morgonen, men nu ska att gå  tillbaks i gamla gängor...är det tänkt...
Fast...jag tror inget händer förr än efter OS!
Byebye!

2 kommentarer:

majbritt på molnet sa...

Nej men säg inte slut.....tycker nästan det känns som sommaren just börjat, har suttit och kanske sovit i baden-baden i solskenet på altan och det kändes absolut sommarvarmt och skönt. Minst hela aug ska vi ha det såhär, eller hur?Sköt om dig o ha det bra, kram.

Pockethexan sa...

Tack för hälsningen hos mig jag är riktigt stolt över mitt fina fat jag vann o min son som är så duktig och studerar t.o.m på sommarlovet men det var till en viss del för att han inte ville arb. utan få studiebidrag istället.

Vilken härlig utflykt du har gjort i mellan OS-sändningarna jag tycker det är ännu svårare att få tid över eftersom jag som halvdanska även hejar på dem. Annars är vi mest stolta över dotters kompis som i med i simmarlandslaget Sarah heter hon du kanske har hört talas om henne? Ja visst ja, Sjöström var det visst hon hette i efternamn...<;p

Det där med hockeyn känns extra hårt i år...vad var det som hände? Inte var det väl mitt älskade DIF som åkte ur Elitserien...?

Tur att vi har några varma soliga dagar att se fram emot...jag hoppas i alla fall!

Kramis från Pockethexan som laddar för att åka de 8 milen norr ut för att bo hos han biologen när hans flickvän är ute o reser med ett tjej-gäng! Vi ska ha det så mysigt!!!
Lycka till med hockeyn den här säsongen så ses vi till nästa år då vi är tillbaks!!!