Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 27 augusti 2012

USCH!

Vilket väder!
Och hoppas att vädergubbarna inte får rätt, dom hotade med 30-60 mm regn idag! Tur vi bor på en liiiiten kulle, så vi blir iaf int dränkta.
men usch!
Man måst ju ut "ve kreaturen" iaf. Och då har man en som vägrar gå utanför dörrn och en som springer i alla vattenpölar!

Annars så har vi hunnit med det årliga surströmingsfesten. Som avlöpte lugnt och städat, berodde nog på att det int var så varmt ute. Ja vi åt inne och hade lekar ute! =D
Prövade på att skjuta pil med blåsrör, skitkul, blir att inköpa ett sånt och hårdträna tills nästa år....så jag får bättre poäng!

Igår hann vi med en del oxå. Rensa ur skogsrabatten, det har en förmåga att växa miljarder smårönnar där, nu växer det mindre.
Plockade in resten av pelargonerna, utom en. Har int bestämt mej för om jag ska spara den. Tog även in "Mor och barn" tror jag den heter. Och fick 3 plantor, men om den överlever....hela roten ville int följa med upp! Får väl köpa nya, den finns ju i blomsterhandeln.
Hann en sväng till svärfars stuga och plocka hallon. OJ vad det finns hallon! Jag blev så slut att jag satte mej på en stubbe, men det går ju int att sitta still, för överallt hörde jag hur det ramlade ner hallon, övermogna hallon, som APSELUT!! måste räddas!
Ja och sen kom ju bulldosern KIBA! Eller mullvad, jag vet int vad som passar! Hon far iaf fram som en ångvält under hallonriset på jakt efter nedfallna hallon! Och givetvis föll det ännu mer!
Tillslut fick vi ge oss, 3 liter är ändå int så lite. Räcker åt oss iaf.

Så nu har jag rensat hallon hela dan...det regnar ju iaf.

Nu måste jag nog ut och kolla om vattentunnan är full.
Byebye!

Inga kommentarer: