Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 24 mars 2014

Nu blir det visst vår igen...


Eller....?
Bakslag kallas det!

På min födelsedag dessutom! Men är man född på vårdagjämningen får man väl räkna med det mesta! :D

Trevligt hade jag iaf. Det var ju inte jämna år, fast jag brukar säga att, jo jag fyller jämnt, varje år :D

Min syster kom på besök med en tulpankvast, som står sej än. Måste höra vars hon köpt dom, för dom jag köpt på konsum, ja dom vissnar samma dag!

Vi åt lunch på Maxi, god mat har dom iaf ;) Sen sprang vi runt i affärerna och syrran hittade en jättesnygg tröja, jag nä jag hittade ingenting ja.
När vi var på väg att fara hem, ringde Emma och Henrik och ville ha fika. Och jag som trodde dom skulle komma på afton! Ibland har vi väldans dålig kommunikation! :D Så det blev till att kuta på Maxi och köpa nått! 
Men vad gjorde det, go´fika är alltid gott! Dom hade varit på mödra och lyssnat på små hjärtljud :D

Och jag fick en stor bukett blommor.

Vi fikade och snackade en massa skit.

Sen på afton kom Robert, följde med Mats hem och då blev det bukett och tårta...jo jag var ju liksom redan proppmätt av lunch och go´fika....


Tårtan hann aldrig hamna på bild, men den var god!

Ja, vi har ju som sagt börjat på att stöka i Emmas gamla rum. Och förra helgen blev taket målat första varvet av
Agent 007 Målar vit
i solglasögon
Varför? Jo han fick ju givetvis IRIT just förre helgen. Det är en ögoninflammation som oftast följer med Bechterews, en reumatisksjukdom.

Och den dök upp just nu! Ja ja den går ju över så småningom efter ett antal ögondroppningar.

Sen blir det tapeter och nytt golv, och blir ett arbetsrum åt MIG!!

Idag lyser solen och jag hoppas att gångvägarna blir avtinade. Man hann ju plocka fram gympadojer, grannarnas ungar hade plockat fram cyklarna och man väntade bara på att det skulle sluta blåsa så man kunde sitta på baksidan och dricka kaffe!

NU sitter jag här med tusan till värk! Och undrar vad jag gjort eller inte gjort. Sovit har man ju int gjort så bra...

Nu lunch iaf
Byebye!

Inga kommentarer: