Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 26 mars 2014

Onsdag

Nä Majbritt, nå 100 inlägg blir det nog int, men kanske 99 ;)

Har iaf försökt vara duktig idag. Jag blir oftast det när: Jag är på väg att bli sjuk eller har mycket värk!
Varför???

Det vete sjutton! Men det är en bra varning om att nått är pg och jag ska ta det lugnt...BAHAA!

Har iaf angripit skafferiet, kryddskåpet och brödskåpen. Och det behövdes. Slängt gammalt, fyllt på nytt och ordnat om, så nu hittar vi inget på ett tag. Det är träning för hjärnan det!

Dessutom vill man ju inte ha in en sån där JÄTTERÅTTA som det skrevs om på Aftonbladet, nästan 40 cm lång!!! Kanske var det som satte igång städmanin?

Int för att jag är rädd för råttor, nu...men den storleken...

Annat var det när man var barn, ja int råttor men flugor, fåglar och kor stod på "aktadejför"listan. Första veckorna på sommarn lämnade jag nog aldrig farstubron. Sprang in minst hundra gånger och skrek: DOM TITTAR PÅ MEJ! Korna alltså. Och fåglarna skulle säkert flyga iväg med mej om jag gick ner från bron. Så småningom glömde jag bort korna och fåglarna, men...

En afton blev jag skickad till bonden för att hämta mjölk....och då måste jag ju passera dom där korna...Dit gick bra för jag kunde ju hålla för ögonen med båda händerna och gå mitt på vägen, men hem...

Med en full mjölkhämtare, så blundade jag, gick ner i diket som var fullt med brännässla och på andra sidan kor! Det var bara att gå tillbaks och be om mer mjölk och blev utskälld av bonden! Tur att mamma int blev lika arg, men glad var hon int!

Så nu är jag int rädd för kor, men jag avskyr brännässlor!!

Och råttor har jag ju aldrig varit rädd för :D Gammkatten tog ju dom åt mej till mammas stora förskräckelse. Särskilt när hon hittade ett gäng påklädda i dockvagn! :D

Fast dom var ju små, int 40 cm...

Byebye!

Inga kommentarer: