Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 10 mars 2014

Tror vi har fel månad!


Måste bara få lägga in ett vårtecken!
Det är egentligen int riktigt klokt! Det är bara i början av mars och lite överallt tittar vårlökar på!

Fast så konstig som den här vintern har varit, så...
Alla man mött har sagt: Den här vintern glömmer vi och går vidare!
Mest is och halka, blött och slaskigt och plusgrader!
Tror vi hade ungefär en vecka som det var vinter, snö och kallt.
Har inte gått med täckbyxor och mössa på länge, börjar faktiskt fundera på att ta gympaskor idag. Men då var det ju isen här i kvarteret, ca 1 dm!

Vi har väl int skottat snö mer än 5-6 ggr. 

Ifjol hade vi ca 70cm snö, i år 1½dm. Och temperaturen har mest varit runt nollstrecket eller plusgrader.

Sist jag tittade på termometern nere på baksidan stod det +22 i solen! Altan är framtinad och jag har ställt fram en stol för kommande fikastunder!

TÄNK om det nu kommer flera dm snö!!

Nej det får det inte. Även om jag gillar vinter och snö, så ska det vara det när det är vinter. Ja vi ska ju ha vinter nu, men vi går ju mot vår iaf.

Det har varit skoter SM i stan och dom hade jobbigt att få ihop snö till backen och banorna. Det blev en brun lite grusig variant som kom från alla snöhögar som skottats ihop nere på stan! Men nu är nog all vintersport slut.

Har förresten inte fått gå skoterleden med hundarna i år, vet inte om det är kört nått spår, finns ju ingen snö i skogen.

Nu går jag bara och väntar på att min förkylning ska flyga sin kos. Envis rackare som gav blåsor i mun och efter det inflammerat tandkött. Så nu har jag ringt folktandvården, faktiskt, min tandläkare har ju gått i pension och den nya har inte hört av sej...Ska ringa igen när inflammationen gått ner lite, för just nu får ingen röra mej! DET GÖR ONT!!!

Kiba har faktiskt fått nått som liknar en, nä det liknar inte en klo, men nått är det. Så hon behöver inget skydd på tassen när hon är inne och det är jätteskönt! Och vi har börjat gå långpromisar igen! Det gäller bara att hitta en väg som är halkfri.

Ja i morse tyckte jag faktiskt att jag hörde vårens första flyttfågel *fniss*
Fiskmåsen!

nää nu får det räcka
Byebye!

Inga kommentarer: