Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 30 juni 2008

Dagen när Nilen flöt förbi köksfönstret....

.....eller om det nu var Ghanges. FY vad det har regnat och åskat nu på förmiddan! Att man invaggades i en falsk säkerhet om att det NU skulle bli fint väder! Om det int hade regnat så förbaskat hade jag gått ut och fotat byavägen, risken har väl varit att jag drunknat! Det flöt fram, nää den forsade fram, brun och geggig! Och den "konstgjorda" sjön, det ska int vara nån sjö där, blir bara större och större. Tur att bonden slog ut gräset igår kväll, annars hade han fått problem med att int köra ner i "sjön"! Det brukar vilja bli sjö just där, en höst regnade det så ini bomben, att när det blev vinter och frös, hade vi egen privat hockeybana ute på lägdan! =D

Suck.....det har dessutom regnat in här, både inne på toa i ventilen och fläkten i köket, så den vet jag int om jag vågar starta, det blir väl kortslutning. Har tagit ner det som är inne i fläkten, så det får rinna ut bäst fanken det vill. Jaha....här sitter jag och klagar......och solen börjar just lysa in....hahahahahaha.....hoppas det regnat klart för idag.

Men vi har ju haft toppen väder i helgen! Man har int velat gå in på kvällen, suttit ute i det längsta och slagits med knott och mygg. Kunnat sitta ute och fika, bara njuta av sommarn. Men dom där meterologerna har ju lovat mer värme, så vi får väl se. Det kommer garanterat veckan vi far till Island!

Sen måste jag ju säga att det var kul att Spanien fick vinna EM! Och att deras förbannelse är bruten, tror att idrottsfolk ÄR int liite vidskepliga! Fast visst hade det varit roligt med Sverige i final, men då får dom spela bättre.

Nu är kaffet färdig bryggt och jag ska ta mej en kopp, öppna dörrn och släppa in lite luft!
Ha det!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. usch så de regnat hos er... har har de allt droppat men inte såna mängder. I helgen var de jättefint, även igår å idag.. så jag hoppas de ska bli fint nu då jag tar semester 3v från söndag.

Kan tänka mej att han hade mycket på Rydlinge, det är ju så fint där..
våren måste ju vara jättefin där ute..man kan bara gå i evigheter å strosa å se på såna fina rabatter åså.

Är allt bra annars då?
jag håller me om att de var skoj att Spanien fick vinna i fotboll.. de kom ju hem till Madrid igår, såg inslagen från nyheterna.. massor me folk.. så kul för dom.

Nu ska jag ta å göra lite nytta.. ha de bra.. kram på dej.. Helén.