Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 1 augusti 2008

En som int kunde bestämma sej, eller.....

kan det vara ett UFO!? Har iaf aldrig sett en sådan gubbe! Ser ut som den tänkt bli en insekt av nått slag. Men, go var den! =D

Japp...nu är gubben......alltså min gubbe hemma igen och det är full rulle med byggnationer och målning. Sonen har tagit sin tillflykt till Piteå nånstans ikväll, på dans. Så jag fick rycka in och måla.

Vi har haft nåra helt otroligt fina sommardagar ett tag.....tills igår.....Vi var bjudna till svärfars, +28 i skuggan, sol, det skulle badas.....JO pyttsan!
DÅ bestämde sej Moder Jord eller vem det nu var för att NU är det slut med det roliga! Det kom 33 mm på bara nån timme, det haglade, blåste och slagregnet gjorde vågor på Burträsket. Det var meningen att vi ala skulle sitta ute "i solen" och äta mat, men det blev till att sitta inne och käka, lyssna på åskan och titta på allt vatten som forsade ner!

När vi kom till stugan, var alla vattentunnor fulla. Och NU trodde vi ju att det var över för den här gången.............HA HA......Vi hann bara stänga ytterdörrn igår kvällst då brakade det lös igen, etter värre! Jag kan int minnas ett sånt åskväder! Det såg ut som nån stod och kastade vattenhinkar mot huset. Ampeln utanför dörrn stog raktut i blåsten och det blixtrade i ett i ett!!! OCH det regnade in i våran gäststuga, genom väggen!!! Konstigt nog så blåste inget sönder, varken blommor eller möbler. Men när vi for till schtaan i morse såg vi att gångtunneln under Burträskvägen var full i vatten.

Ja så nu har ju den underbara värmen förbytts i "branno" kyligare väder, men betydligt lättare att andas. Så det blir väl till att plocka fram långkalsingarna!
Har iaf hunnit vara på nåra loppisar, har int hittat så mycke. Jag var ute efter gamla trädgårdsmöbler, men då måste jag nog på auktion. Var till Ånäset och stor"loppisen" där, ja, detär kanske ingen riktig loppis mer en antikvitetsloppis. Hittade en fin gammal skål och en emaljerad bytta.
Hos min släkting här i grannbyn hittade vi.......kaffe med dopp!=D Köpte ett fint 60-70talsfat, synd att det inte fanns fler....Är mest intresserad av 50-60tals saker, har jag märkt för det är det som följer med hem!

Nä nu ska jag vila ryggen
Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

leoni sa...

HAHA jag trodde det var en blomma och var tvungen att läsa flera gånger för jag trodde att det var din gubbe som såg ut som ett UFO när han kom hem från Norge.. =S
Förlåt M! =P

/Anna-Klara