Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 17 december 2009

Garanterat myggfritt!

Vilken chock för kropp och själ, -20 grader i morse! Fy sjutton vad man har blivit bortskämd!
Men...fasen det är DUBBELT så kallt nu...fast det "bara" är -16, men det BLÅSER!!
Det tar väl några dar innan termostaten, den invändiga har ställt om sej.

Idag har vi haft jullunch, hantverksgruppen, och avslutning för i år. Så...jag har befunnit mej i ett stadium av PALTKOMA............................................................................................
Fast jag tyckte jag åt lite...men jag misstog mej visst..hehehe
Det var god mat! Julbord ÄR alltid gott...om dom inte är för träiga...fniss...allt fanns med, sill, lax, skinka, korvar, syltor osv osv

Det tråkiga var att alla inte kunde komma, en har varit med om en olycka, blev påkörd av en bil, några är sjuka, andra borta...Men vi bestämde att vi skulle gå ut och äta lunch lite oftare, så alla kan vara med nångång iaf....sen får vi se om vi kommer ihåg det efter jul!

Varit på Björkis och köpt julklapp åt Kiba...hon är inte alls bortskämd...jo då! Brukar köpa färdig gjorda påsar med hundgodis och leksak, det brukar bli en höjdare!
Sen var jag förbi på Anderssons Presentbod och köpte te.

Föresten...vad tycker ni om Apotekets uppdelning då??? Frågade idag när jag var in på apoteket på CK, om man man kan hämta ut medicin i vilket apotek som helst efter nyår...och hon TRODDE det, dom vet inte riktigt själva än tydligen.
Har fått ett brev från apoteket, där det står att mitt pluskort kommer att upphöra efter nyår. Och...
Jag verkar iaf ha blivit flyttad till Kronans Droghandel!! Bara namnet!! Varför det har jag ingen aning om, har en tanke att det kan vara för att vi handlar på COOP. Man ska visst kunna betala med konsum kortet på Kronans DH, plus att man får medmera-rabatt på det man köper, OCH det hördes ju bra. Det blir nog bra tillslut bara man tar det lugnt. Och det blir bra med lite konkurans mellan apoteken, så kanske priserna blir lite humanare.

Jag har lyckats med nått....JAG har skickat iväg en del julkort och inte talat om från vem!! Tur att folk känner mej, så dom själva kan lista ut från vem korten kommer! =D Tror aldrig jag gjort nått sånt knäppt förut!


Näpp nu ska jag gå i säng och sova!
Godnatt och sov så gott!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij..hahahaha..joodu, nog har de varit myggfritt alltid. Fast idag var det ganska skönt ändå..ca -12.

Så du är lika virrig som jag, jag brukar faktiskt öppna en ny sida å ta fram kommentarerna så att jag kan kolla allteftersom jag skriver svaren.. bra va..hehe.

Handlingen gick bra, men jag har inte handlat så mycket faktiskt..
å maten gick bra me å handla, lugnt å skönt å åka själv faktiskt, lite tungt bara, man är ju van å storhandla me guuben.=)

Nepp, nu ska jag kämpa på en stund till..ha en mojsig helg..kram på dej. Helén.