Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 8 december 2009

Tisdag...

..och allt är lugnt...och jäkligt blött! >:(
Visst kunde vi ha fått haft kvar vintervädret?! Halkigt som bara den har det blivit oxå.

Märkte det när vi var på fibro-promenaden idag, det var broddar som gällde! Eller sjöstövlar och flytväst!
Vi hade "avslutning" idag, fibroföreningen var dit och bjöd på fika, smörgås och kaka. Men vi fortsätter nog att gå några tisdagar till, en åtminstone.

Helgen var lugn i stugan. Tack o lov att man har den! Även om man håller på med en massa grejer så kopplar man av på ett annat sätt. Ingen tvätt, ingen städning....
Hm...ja jag kunde ju int låta bli att julpynta liiitegrann, vi ska ju dit i julhelgen nångång. Sen så kunde jag ju int låta bli torka fönstren och sätta upp vintergardiner...men det gick fort! Den där trasan jag köpte på Dollarstore som är för fönster är fantastisk!! ja hur rena dom blev det vet jag int, men det får man ta till sommarn!=D

Dotra och jag gjorde julgodis oxå...mumma tryffel med salt, jättegott faktiskt!
Sen fick skotern sej en snabbluftning och Kiba ylade som en besatt och skulle med, så hon fick iaf gå ut och sitta ett tag på skotern!

Här hemma var det ju fullt med dansanta människor, som hade städat och diskat när vi kom hem! =D Sånt blir man glad av!
Men nån av dom råkade få med sej dotras mobil laddare hem! Så den kommer på posten om nån dag...så det kan gå, dom var för noga när dom städade!

NU har jag iaf bakat klart, ALLT faktiskt...JIPPI! Då behöver jag int bry hjärnan i det. Fattas däremot nåra julklappar, men det ska jag fixa i veckan, efter det ska jag BARA njuta av julpyntning och julfrid och en och annan julgodis! ;-D

Ha det och piggna till ni som är sjuka!
kram

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. Ååå, lyllos dej som snart e klar me allt. Men iof, vi ska ju inte vara hemma, så jag behöver nog inte stressa heller.
Men ingen klapp är inhandlad, å vi får väl se vad de blir me.Det brukar lösa sig.
Än har jag inte fått höra vad kostnaden för bilen blir.. kanske en kall-svettig överraskning.. får väl se.
Datorn är som den är, lever sitt eget liv, den får kanske vänta tills efter jul, jag får låna tjejernas datorer å jobbets, hehehe.

Jag hade me tänkt göra lite julgodis, lite kolor och fudge eller så.. får väl se..nåt gott iaf. Men jag hade ju behövt göra lussebullar, men de hinner jag väl inte imorrn..hm, jobbar ju natthelg i helgen..grr.

Ha de så bra nu å må gott.. kraaaamen Helan.