Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 14 december 2009

Visste inte...


...att vi hade SÅ mycke foton på datorn!! Men det är väl som man säger "Den som söker han letar" ...eller hur det nu var. En "liten" bild av Asterix och jag från dåtiden, han finns inte mer, men är fortfarande saknad.

Varför vi har letat foton?? Jo vi ska ge farfars en digital fotoram i julklapp och ska ladda ner en massa foton. Det har ju blivit så konstigt nu mer, man har ju ytterst sällan några "pappers" kort att visa upp. Och alla har faktiskt....ja tillgång har dom, farfars, men kanske int intresse, att sitta och titta på foton i datorn. Så få se om dom tycker att det här var en bra ide.

Men uj vilka foton jag har hittat!! Jag har ju som bara tänkt på mitt fotande, fick ju kameran för bara nått år sen...OCH av nån anledning så trodde jag att det int existerade några digitalafoton före det. Jag håller med...KNÄPPSKALLE!
Givetvis gjorde det, det...Mats har ju i flera år fotat med digitalkamera genom sitt jobb!! HUR kunde jag glömma det??? Så nu hittade jag både familjekort på oss och annat roligt, skolavslutningar, konfirmationskort, handbollsmatcher...YOU name it! SÅ hur vi nu ska kunna välja mellan ca 1000 kort...eller mer det vete sjutton! Plus att Mats bröder vill väl oxå ha med av sina kort!

Jag höll int på komma i säng av allt foto tittande igår!

Ja annars så har tredje advent förflutit lugnt, även Lucia. Vi har som kommit ifrån sena lucianätter och bärs! =D
Dotra har varit ner till kompisarna i Sthlm och firat Lucia. Sonen, ja han jag, var upp till Älvsbyn på danstävling....givetvis ;-D Ja han deltog int själv, men var i heja klacken. På hemvägen strejkade bussen, så dom kom int hem förrän sen på söndagsmorron...och vad jag förstår så hade ingen av dom förstått att det var Lucia! =D

NU har jag jaf kommit ikapp med klappar, bak, godis och mej själv...så från och med idag ska jag bara njuta! Torsdag blir det jullunch med hantverksgruppen på Arken, det ska bli kul! Promenaden i morrn ska jag skippa helt, trots att dom ska på Pizzerian och äta världens godaste kycklingsallad. Men jag ska spara pengar och ork...DET kommer att behövas till jul!

Nu ropar kroppen efter vila...förstår int det, jag vaknade ju int ens av väckaren i morse?!

Bye bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Virrpannan här igen,läste just att det är på torsdag vi ska äta julbord haha,det har varit mycket nu i veckan,är nästan nykommen från dagis där barnbarnet sjöng för oss.
Jättetrevligt att dom bjuder oss gamlingar på fika och sång.
Ha det så bra.
Kram Anne