Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 26 december 2009

"...men se det snöar, men se det snöar...

....det var väl roligt HURRA!!! Nu är det vinter..."
Japp nu är det vinter!
Och det kommer mer vinter, säkert en decimeter i natt och det fortsätter att komma vinter!
Hoppas bara traktorn kommer och plogar, för det är int säkert att vi tar oss ut ur kvarteret!
Kommun har varit och plogat gatan, men int tagit bort snövallen in till vårat kvarter, bara en halvmeter, sådär ungefär. Så vi börjar göra skäl för namnet...vi bor nämligen i kvarteret "Snögrottan", men det är en bit kvar, vi brukar vara "totalt insnöade" på vintern. =D

Så jag hoppas på traktor...vi ska till svärfars i afton på middag och det skulle ju vara roligt om vi tog oss dit.
Annars så har julen varit lugn, mycke klappar och snälla barn, vad mer kan man begära...än snälla barn menar jag. Vi var hos Mats brorsa på julafton och åt middag. Jätte trevligt och god mat....hehehe...jag vet att hon nog läser det här....hehehe...Janssons frestelsen VAR GOD jag lovar!!!!! Och resten oxå. Synd bara att det alltid är ett flängade och farande på julafton. Man skulle ha/hyra en STOR "herrgård" eller nå, så vi rymdes alla i samma hus...då kunde man gå ifrån när det blev för högljutt! Eller hur?

Igår hade vi julbord själva, men vi tog bort en massa som vi planerat. Vi insåg att vi inte var så hungriga....undra vad det beror på? ;-D Sen blir det syrran i morrn...mer mat, mer mat... TUR att det bara är jul en gång per år!!

Gubben min, den stackarn är förkyld...OCH det hörs! Vojne vojne...Tänk om man skulle låta så där när man var sjuk? Nä nu var jag int snäll...:D

hm...undra om det hunnit bli för mörkt, det är världens hängdriva över dotras fönster, hade tänkt hinna fota den innan den åker i backen.

Ha en fortsatt god jul!

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin fortsättning på julen, vännen
Kram Lallis